NEVÁHAJTE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA ZIMNÚ SEZÓNU!

Žiadosť o cenovú ponuku
Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Všetko, čo potrebujete vedieť o tom, ako sa stať pilotom vrtuľníka: výcvik, plat, kariérne možnosti..

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Byť pilotom vrtuľníka je práca, o ktorej sníva mnoho ľudí. Predstavujeme si nebezpečné záchranné misie vo vojenskom prostredí a misie vykonávané s veľkou presnosťou v civilnom prostredí. Vedieť ovládať takýto stroj sa zdá byť pôsobivé.

Je prirodzené, že nás zaujíma, ako ho títo piloti dokážu ovládať. Či už prepravujú tovar alebo ľudí, piloti musia byť dôslední.

čo však táto práca v skutočnosti zahŕňa? Aký výcvik potrebujete, aby ste sa stali pilotom vrtuľníka? Aké vlastnosti potrebujete a aké sú možnosti? AEROAFFAIRES vám o tom všetkom povie.

Rôzne typy misií pre pilota vrtuľníka

Misie zverené pilotom vrtuľníkov sú rovnako rozmanité ako prostredie, v ktorom pôsobia. Vďaka svojej veľkej manévrovateľnosti a schopnosti pristáť takmer kdekoľvek sa vrtuľníky dajú použiť na širokú škálu účelov.

Tu sú uvedené hlavné možné úlohy:

  • Zdravotnícka pomoc: rýchly zásah na evakuáciu zranených osôb alebo prevoz pacientov do nemocníc (vrtuľníková záchranná služba, vrtuľníky civilnej bezpečnosti).
  • Dohľad a bezpečnosť: dohľad nad citlivými oblasťami zo strany polície, žandárstva alebo colnej správy. Vrtuľníky zabezpečujú strategické vzdušné pozorovanie.
  • Preprava VIP osôb: rýchla, diskrétna preprava vedúcich pracovníkov, VIP osôb alebo podnikateľov medzi miestami nedostupnými pre lietadlá.
  • Letecké práce: kontrola vedení vysokého napätia, zdvíhanie zariadení v horských alebo mestských oblastiach, filmovanie pre kiná alebo médiá.
  • Misie na mori: preprava personálu a vybavenia na ropné plošiny alebo lode na mori.
  • Boj proti požiarom alebo prírodným katastrofám: zhadzovanie vody, evakuácia oblastí postihnutých katastrofou, logistická pomoc v núdzových situáciách.

Aký výcvik potrebujem, aby som sa stal pilotom vrtuľníka?

Diplom: CPL(H)

Ak chcete pracovať ako profesionálny pilot vrtuľníka, musíte získať diplom CPL(H) (licencia obchodného pilota vrtuľníkov).

Vstupné požiadavky:

  • Musíte mať minimálne 18 rokov;
  • Mať nalietaných aspoň 150 hodín;
  • Absolvovať lekárske vyšetrenie 1. triedy;
  • Absolvovať teoretický a praktický výcvik v schválenej škole.

Vojenská cesta

Pilotom sa môžete stať aj prostredníctvom francúzskeho letectva alebo armády. V tomto prípade:

  • V čase náboru musíte mať menej ako 27 rokov;
  • Absolvovať výberové testy;
  • Absolvovať prísny vojenský výcvik predtým, ako sa stanete pilotom.

Aké vlastnosti sa vyžadujú, aby ste sa stali pilotom vrtuľníka?

Byť pilotom vrtuľníka si vyžaduje oveľa viac než len technické zručnosti. Tu sú uvedené hlavné požadované vlastnosti:

1. Dobrá presnosť a zmysel pre zodpovednosť

Ako sa dalo očakávať, práca pilota vrtuľníka si vyžaduje precíznosť a skutočný zmysel pre zodpovednosť. Keď si predstavíte úlohy, ktoré pilot vrtuľníka vykonáva, ako prvé vám napadne preprava osôb, najmä v prípade úloh pre súkromnú spoločnosť.

Pilot musí prevziať zodpovednosť za jednu alebo viac osôb a zabezpečiť ich bezpečnosť. Preto musí byť ostražitý a prijímať preventívne opatrenia. Už len na to, aby sa dostal na palubu lietadla, je potrebné dodržiavať prísne pravidlá.

2. Vysoká úroveň koncentrácie a rozvahy

Piloti vrtuľníkov musia byť tiež vysoko sústredení. Počas letu nesmú kývať hlavou ani na nič zabudnúť pri príprave lietadla.

Musia tiež riešiť rizikové a nepredvídané situácie, ktoré musia zvládnuť s chladnou hlavou a efektívne. Napríklad záchranné misie alebo zlé počasie.

3. Schopnosť pracovať v tíme

Hoci piloti vrtuľníkov zostávajú pri svojej práci veľmi samostatní, podobne ako piloti záchranných služieb často pracujú spolu s agentúrou ako súčasť súkromných služieb.

S tímami lekárov v prípade pohotovostného lekára alebo s tímami komanda v prípade vojenského pilota. Nemali by sa teda báť tímovej práce.

4. Dobrá fyzická kondícia

Okrem intelektuálnych a emocionálnych vlastností musí mať pilot vrtuľníka, podobne ako pilot lietadla, dobrý zrak a určitú odolnosť voči teplu a chladu v závislosti od miesta pôsobenia.

Výcvikové školy, v ktorých sa môžete stať pilotom vrtuľníka

Výcvik na pilota vrtuľníka ponúka niekoľko stredísk vo Francúzsku a v Európe. Tu je niekoľko známych príkladov:

  • Hélidax (Dax): v spolupráci s francúzskou armádou.
  • Airbus Helicopters Training Academy (Marignane): kompletný výcvik so simulátormi.
  • Heli-Tech (Lyon): súkromné stredisko schválené EASA.

Niektoré užitočné informácie:

  • Priemerná dĺžka trvania: 12 až 24 mesiacov, v závislosti od tempa.
  • Priemerné náklady: 60 000 až 90 000 EUR za CPL(H).
  • Možné granty: Osobný účet pre výcvik (CPF), regionálne granty, financovanie prostredníctvom armády alebo spoločnosti.

Koľko zarába pilot vrtuľníka?

Plat sa líši podľa viacerých kritérií:

  • Sektor činnosti (verejný alebo súkromný) ;
  • Typ misie (záchranná, preprava VIP, sledovanie atď.);
  • Skúsenosti a služobný vek;
  • Typ pilotovaného vrtuľníka.

Plat vo verejnom sektore

Piloti vrtuľníkov vo verejnom sektore začínajú ako začiatočníci a dostávajú 1 635 EUR v čistom mesačne. Po získaní pilotného preukazu sa považujú za ašpirantov a zarábajú 2626 čistého mesačne.

Odmeňovanie v súkromnom sektore

Najskúsenejší piloti môžu získať ročný plat presahujúci 100 000 EUR (v porovnaní s približne 40 000 EUR vo verejnom sektore), najmä v oblasti VIP dopravy, offshore letov alebo medzinárodných misií.

Aké sú kariérne vyhliadky?

V závislosti od toho, ako sa kariéra pilota vrtuľníka vyvíja, bude pracovať viac alebo menej hodín a zarábať viac alebo menej peňazí. V priebehu rokov môže :

  • Postúpiť v armáde alebo v civilnom letectve;
  • Špecializovať sa na špecifické misie (lekárska evakuácia, nočné lety, námorný dohľad);
  • Stať sa leteckým inštruktorom alebo hlavným pilotom;
  • Po skončení vojenskej kariéry sa rekvalifikovať v civilnom alebo súkromnom sektore.

Napríklad pilot, ktorý slúžil v armáde, môže po skončení kariéry nastúpiť do leteckej záchrannej služby alebo k prevádzkovateľovi turistických letov.

V závislosti od toho, čo si vyberiete, sa ocitnete v rôznych pracovných prostrediach. Ako pilot záchrannej služby strávite dlhý čas ničím konkrétnym, a keď príde čas, budete musieť byť mimoriadne rýchli.

Kde môžem pracovať ako pilot vrtuľníka?

Povolanie pilota vrtuľníka ponúka širokú škálu geografických a odvetvových možností.

Vo Francúzsku

  • Hory: na záchranné misie (najmä v Alpách a Pyrenejách).
  • Pobrežné oblasti: námorný dozor, prístup k ostrovom alebo jachtám.
  • Veľké mestské centrá: VIP alebo zdravotnícka doprava, filmové natáčanie, policajné misie.

Medzinárodné úlohy

  • Humanitárne misie: mimovládne organizácie, medzinárodné organizácie.
  • Konfliktné zóny alebo OPEX: pre vojenských pilotov.
  • Súkromný sektor: ropné spoločnosti, prestížne misie v oblasti luxusného cestovného ruchu.

Typy organizácií zamestnávajúcich pilotov

  • Súkromné vrtuľníkové spoločnosti;
  • Vzdušné sily, armáda a námorníctvo;
  • Civilná bezpečnosť a záchranné služby;
  • Spoločnosti vykonávajúce letecké práce alebo práce na plošinách na mori.

Typický deň v živote pilota vrtuľníka

Denná rutina pilota vrtuľníka sa líši v závislosti od misie, počasia, mimoriadnej udalosti alebo cieľa. Tu je prehľad typického dňa:

  1. Príprava na let: štúdium počasia, letového plánu a technického stavu lietadla.
  2. Kontrola vrtuľníka: vizuálna kontrola, mechanická kontrola a kontrola paliva.
  3. Brífing s tímom: koordinácia s tímami na zemi, cestujúcimi alebo sponzormi.
  4. Misia: let, pristátie, preprava alebo zásah v závislosti od typu misie.
  5. Návrat na základňu: doplnenie paliva, hlásenie, prípadná potrebná údržba.

Piloti môžu byť v neustálej pohotovosti, ako pri záchranných akciách, alebo môžu svoje lety plánovať vopred v súkromnom sektore.

Výhody a nevýhody tejto práce

Byť pilotom vrtuľníka je náročná, ale vzrušujúca práca. Tu je poctivé zhodnotenie silných stránok a ťažkostí, s ktorými treba počítať.

Výhody :

  • Široká škála misií;
  • Často práca v otvorenom a podnetnom prostredí;
  • Vysoká profesionálna prestíž;
  • Samostatnosť a rozhodovanie v teréne.

Nevýhody:

  • Nepravidelný pracovný čas (pohotovosť, nočné služby atď.);
  • Fyzicky a psychicky náročná práca;
  • Vysoké náklady na odbornú prípravu;
  • Značná zodpovednosť, najmä pri kritických misiách.

Lietajte alebo si rezervujte vrtuľník s AEROAFFAIRES

Chcete si rezervovať let vrtuľníkom alebo sa informovať o možnostiach prenájmu vrtuľníka na súkromné, služobné alebo lekárske cesty? Spoločnosť AEROAFFAIRES vám môže pomôcť 24 hodín denne, 7 dní v týždni a poskytnúť riešenia šité na mieru.

Nezabudnite si teraz rezervovať svoju ďalšiu cestu. Náš tím je vám k dispozícii na telefónnom čísle + 33144099182 alebo e-mailom: [email protected].

Pomocou našej online cenovej ponuky môžete získať aj odhad ceny vášho súkromného letu.

  • Aké sú hlavné riziká spojené s prácou pilota vrtuľníka?

    Riziká zahŕňajú náročné poveternostné podmienky, technické poruchy, nehostinné prostredie (konfliktné zóny, hory atď.) a únavu spojenú s nepravidelným harmonogramom. Piloti prechádzajú neustálym výcvikom na zvládnutie týchto situácií.

  • Môžem sa stať pilotom vrtuľníka bez absolvovania vojenskej služby?

    Áno, na získanie preukazu spôsobilosti obchodného pilota (CPLH) je možné absolvovať civilný výcvik v schválených školách. Armáda nie je povinná, ale ponúka alternatívu so špecifickými výhodami (bezplatný výcvik, prevádzkové skúsenosti).

  • Koľko stojí výcvik na získanie CPLH?

    Náklady sa pohybujú od 60 000 do 100 000 EUR v závislosti od školy a počtu požadovaných letových hodín. Financovanie (granty, pôžičky) alebo sendvičové kurzy (prostredníctvom armády alebo niektorých spoločností) môžu túto sumu znížiť.

  • Existuje pre toto povolanie veková hranica?

    Pre pilotov nie je stanovený žiadny prísny vekový limit, ale náboroví pracovníci uprednostňujú uchádzačov v dobrej fyzickej kondícii. Po 40. roku života môže byť ťažšie vstúpiť do niektorých organizácií, ako je armáda alebo horská záchranná služba.

  • Aké sú pracovné vyhliadky pilota vrtuľníka?

    Pracovné miesta sú k dispozícii v oblasti cestovného ruchu, záchranných služieb (zdravotníci, hasiči), námornej dopravy (ropné plošiny), logistiky a súkromných spoločností. Dopyt je stabilný, ale tieto pozície sú často náročné na skúsenosti.

  • Môže sa pilot vrtuľníka stať pilotom lietadla?

    Áno, ale vyžaduje si to dodatočný výcvik (preukaz pilota lietadla) a osobitné letové hodiny. Pilotné zručnosti sú čiastočne prenosné, ale tieto dve profesie si vyžadujú samostatné certifikáty.

  • Ako vyzerá každodenný život pilota vrtuľníka?

    Závisí to od odvetvia:

    • Čakanie medzi rýchlymi a intenzívnymi zásahmi.
    • Doprava na mori: Rotujúce úlohy (napr. 2 týždne na/2 týždne voľna).
    • Cestovný ruch: Pravidelné, ale sezónne rozvrhy (napr. prelety nad mestom v lete).
  • Podstupujú piloti vrtuľníkov pravidelné lekárske testy?

    Áno, musia sa každoročne podrobiť lekárskej prehliadke (triedy 1 alebo 2, v závislosti od vodičského preukazu), aby sa skontrolovala ich zraková ostrosť, sluch, kardiovaskulárne zdravie atď. V prípade neúspechu im môže byť vodičský preukaz pozastavený.

  • Ako dlho platí preukaz pilota vrtuľníka?

    Licencia CPLH je platná doživotne, ale piloti musia nalietať minimálny počet hodín ročne (ktorý sa v jednotlivých krajinách líši) a udržiavať svoje osvedčenia v aktuálnom stave (doškoľovacie kurzy, testy).

  • Môžete lietať s okuliarmi alebo kontaktnými šošovkami?

    Áno, pokiaľ korekcia zraku umožňuje dosiahnuť požadované prahové hodnoty (napr. ostrosť 10/10 s korekciou). Prekážkou môže byť závažné očné ochorenie (výrazná farbosleposť).

  • V ktorých krajinách je najväčší dopyt po pilotoch vrtuľníkov?

    Príležitosti ponúkajú krajiny s izolovanými oblasťami (Kanada, Austrália), ropnými plošinami (Nórsko, Spojené arabské emiráty) alebo rozvinutým odvetvím cestovného ruchu (Spojené štáty, Nový Zéland).

  • Je pre ženy ľahké vykonávať túto prácu?

    Áno, ale stále sú v menšine (približne 10 % pilotov). Existujú iniciatívy na podporu ich začlenenia, ako sú štipendiá a špecializované profesionálne siete (napr. Women in Aviation).

  • Ako zvládate stres z nebezpečných misií?

    Piloti absolvujú výcvik na simulátore a psychologický výcvik (zvládanie stresu, rozhodovanie). Riziká znižuje aj tímová práca a skúsenosti.

  • Môže pilot vlastniť svoju helikoptéru?

    Áno, ale je to zriedkavé kvôli nákladom (nákup, údržba, poistenie). Väčšina z nich pracuje pre spoločnosti alebo inštitúcie, ktoré dodávajú zariadenia.