NEZABUDNITE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA LETNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Všetko, čo potrebujete vedieť o biopalivách v obchodnom letectve

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Čo je biopalivo? Biopalivo vyrobené z obnoviteľnej organickej rastlinnej hmoty, ako je poľnohospodársky odpad, slnečnica alebo lesné zvyšky, je, ako naznačuje jeho názov, alternatívnym palivom. Biopalivo, ktoré sa skladá z biologických a nie fosílnych látok, má množstvo výhod, v neposlednom rade aj pre letecký priemysel. Tento priemysel sa už niekoľko rokov zaoberá otázkami životného prostredia a vyvíja ekologicky zodpovedné projekty pre udržateľnú budúcnosť.

Akú úlohu zohráva ekológia v leteckom priemysle?

Vývoj biopalív predstavuje pre letecký priemysel veľkú výzvu. Viete, koľko spotrebuje súkromné lietadlo? Podľa štúdie experta OSN pre klímu 5 % emisií CO2 pochádza z leteckej dopravy, z toho 8 % pripadá na obchodnú leteckú dopravu.

Súkromná letecká doprava je silným nástrojom pre produktivitu podnikov, ktorý spája trhy v čoraz globalizovanejšom svete. Predstavuje však aj riziko pre životné prostredie, pretože núti aktérov v tomto odvetví inovovať projekty, nové spôsoby spotreby, efektívnejšie a menej znečisťujúce lietadlá atď. Letecká doprava je zodpovedná za 5 % emisií skleníkových plynov spôsobených človekom.

V roku 2009 sa odvetvie obchodnej leteckej dopravy, zastúpené Združením výrobcov všeobecného letectva (GAMA), a majitelia obchodných lietadiel, zastúpení Medzinárodnou radou pre obchodnú leteckú dopravu (IBAC), zaviazali bojovať proti zmene klímy prostredníctvom záväzku obchodnej leteckej dopravy v oblasti zmeny klímy. Program sa zameriava na zníženie emisií uhlíka prostredníctvom troch konkrétnych cieľov:

  • Zlepšiť energetickú účinnosť o 2 % ročne od roku 2010 do roku 2020;
  • Do roku 2020 dosiahnuť uhlíkovo neutrálny rast;
  • Do roku 2050 znížiť emisie CO2 o 50 %.

Strategické partnerstvá v centre ekologickej transformácie

V rámci tohto ekologického prechodu rozvíjajú subjekty v leteckom sektore nové strategické partnerstvá. Napríklad dcérska spoločnosť Air BP vyvinula trvalo udržateľné letecké palivo (SAF) s názvom Biojet, ktoré je na trhu od roku 2010. Ide o ambiciózny projekt v súlade s programom vytvoreným medzi GAMA a IBAC.

Spoločnosť Air BP tiež uzavrela strategické partnerstvá, napríklad v roku 2016 so spoločnosťou Fulcrum BioEnergy, ktorá je priekopníkom vo výrobe nízkouhlíkových palív. Táto spolupráca v hodnote 30 miliónov USD pomáha zabezpečiť komerčný rozvoj SAF: kalifornská spoločnosť buduje svoj prvý závod v Nevade, čím zabezpečuje výrobu udržateľného paliva z domového odpadu. Spoločnosť plánuje dodávať spoločnosti Air BP viac ako 50 miliónov amerických galónov SAF ročne.

Biocarburant
Photo: @BP

V roku 2018 spoločnosť Air BP iniciuje nové partnerstvo so spoločnosťou Neste. Spoločnosť Neste je popredným výrobcom obnoviteľného paliva vyrobeného zo 100 % obnoviteľných surovín pochádzajúcich z odpadu a zvyškov. Táto spolupráca viedla k rozvoju nových dodávateľských reťazcov SAF po celom svete.

Biocarburant
Photo: @Neste

Letiská využívajúce biopalivá vo Francúzsku

Na francúzske letiská nedávno pribudli palivá SAF. V medzinárodnom meradle majú Spojené štáty a Švédsko náskok, pokiaľ ide o počet letísk, ktoré sú schopné dodávať biopalivá, pričom ich počet sa neustále zvyšuje. Vo Francúzsku prevádzkuje tieto tankovacie systémy dodávateľ TotalEnergies. K dnešnému dňu môžu 2 francúzske letiská dodávať SAF. Parížske letisko Le Bourget bolo vybavené v auguste 2021 a letisko Clermont Ferrand v apríli toho istého roku.

Aké sú limity ekologického paliva?

Hlavnou nevýhodou biopalív je, že sa považujú za vzácny zdroj. Biopalivá, ktoré sa dnes spotrebúvajú, sa vyrábajú procesmi „prvej generácie“ s použitím semien rastlín. Procesy „druhej generácie“ využívajú nejedlé časti rastlín. Bohužiaľ, tieto biopalivá sú stále nedostatočne vyvinuté. „Tretia generácia“ zahŕňa výrobu biopalív z mikroskopických rias, ale tieto procesy sú stále vo fáze vývoja. V súčasnosti sa biopalivá 1. a 2. generácie používajú ako prídavok do palív dodávaných na čerpacích staniciach. Biopalivá zostávajú cenovo nedostupným zdrojom, čo brzdí rozširovanie a uvádzanie tohto ekologického a udržateľného zdroja na trh.

Prečo je biopalivo v súčasnosti cenovo nedostupným zdrojom?

Letecký priemysel sa zaviazal znížiť emisie uhlíka, ale vlády musia zaviesť vhodné politické opatrenia na urýchlenie rastu FAS. Jeho výroba si totiž vyžaduje dlhodobú politickú istotu na zníženie investičných rizík, ako aj prístup zameraný na výskum, vývoj a komercializáciu optimalizovaných a účinnejších výrobných technológií a nových udržateľných surovín.

Celosvetový rozvoj biopalív ilustruje záväzok leteckého priemyslu chrániť našu planétu. Ekológia je základnou hodnotou spoločnosti AEROAFFAIRES, ktorá sa zaviazala chrániť planétu prostredníctvom programuSKYCO2: 100 % emisií CO2 vyprodukovaných počas letu sa kompenzuje prostredníctvom certifikovaného projektu zalesňovania. Na stránke AEROAFFAIRES si môžete rezervovať ekologický let za najlepšie ceny ešte pred príchodom 100 % elektrických súkromných lietadiel!

Naši odborníci na letectvo sú vám k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni a pomôžu vám rezervovať súkromný let na čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhajte a využite našu online ponuku na získanie odhadu ceny vášho súkromného letu.