Vo štvrtok 22. apríla americký start-up predstavil svoje budúce osemmiestne elektrické regionálne lietadlo: eFlyer 800. Rozhodnutie vstúpiť do tohto segmentu je reakciou na rastúci dopyt po 100 % elektrických regionálnych lietadlách. Elektrická energia je spojená s viacerými obmedzeniami, najmä pokiaľ ide o batérie. Preto prvými elektrickými dopravnými lietadlami budú pravdepodobne regionálne prúdové lietadlá. Mnohí ďalší hráči už plánujú vývoj tohto typu lietadiel pre verejnú dopravu. Patrí medzi ne Tecnam a jeho P-Volt a Dante Aeronautical Spain a jeho Dax19.
Úžasný výkon na regionálne elektrické lietadlo
Pri tomto novom projekte sa spoločnosť Bye Aerospace rozhodla myslieť vo veľkom. Lietadlo eFlyer 800 by malo dosiahnuť rýchlosť 320 uzlov (592,6 km/h). Vo výške 35 000 stôp (10 500 m) bude mať dolet 500 námorných míľ (926 km). Bude mať tiež rezervu na 45 minút IFR pri cestovnej rýchlosti 280 uzlov.

Lietadlo má dva elektrické krídlové motory, každý s redundantným vinutím, a štyri batérie. K bezpečnostnému vybaveniu lietadla pribudol aj padák. Okrem toho výrobca už uvažuje o ďalších prvkoch, ako je automatický systém núdzového pristátia, systémy založené na umelej inteligencii a možnosť, že do podvozku budú zabudované solárne panely a elektrický taxi systém. Model eFlyer 800 je navrhnutý tak, aby bol nielen vysoko výkonný, ale aj mimoriadne bezpečný.
Nové partnerstvo medzi spoločnosťami Safran a Bye Aerospace
Po úspechu spolupráce na lietadlách eFlyer2 a eFlyer4 sa tieto dve spoločnosti rozhodli opäť spojiť svoje sily, aby mohli uviesť do prevádzky lietadlo eFlyer 800. Spoločnosť Safran Electrical & Power je lídrom v oblasti leteckých elektrických systémov. Spoločnosť je v súčasnosti kľúčovým hráčom v oblasti elektrifikovaných zariadení, ako aj v sektore hybridných pohonov. Spoločnosti Bye Aerospace a Safran začali štúdiu s cieľom nájsť pohonný systém, ktorý by bol najvhodnejší pre eFlyer800, a zatiaľ sa zdá, že uprednostňovaným riešením sú dva motory Eugineus doplnené elektronickými sieťovými rozvodmi a ochranou Geneusgrid. Hervé Le Blanc, generálny riaditeľ divízie elektrických systémov spoločnosti Safran Electrical and Power, povedal: „Produktové rady spoločnosti Safran s motormi ENGINeUS™ s výkonom od 50 kW do 500 kW/1MW a systémami GENeUSGRID™ sa dokonale hodia do portfólia elektrických lietadiel spoločnosti Bye Aerospace.“
100 % elektrické lietadlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi
Osemmiestna konfigurácia lietadla eFlyer 800 pojme až sedem cestujúcich a jedného alebo dvoch pilotov. Navyše jeho prevádzkové náklady sú len pätinové v porovnaní s bežnými dvojmiestnymi turbovrtuľovými lietadlami, čo z neho robí mimoriadne atraktívnu voľbu. V skutočnosti ide o prvé lietadlo s technológiou elektrického pohonu, ktoré je schopné dosiahnuť výkon a bezpečnosť na podobnej úrovni ako dvojmotorové turbovrtuľové lietadlá, ale bez emisií CO2 a s takými nízkymi prevádzkovými nákladmi. Podľa Georgea E., generálneho riaditeľa spoločnosti Bye Aerospace, „takýto druh pozoruhodnej hospodárnosti a výkonu je možný vďaka elektrickému pohonnému systému a pokročilej technológii batériových článkov, ktoré umožňujú dosiahnuť oveľa vyššiu hustotu energie“.
Projekty, ktoré spoločnosť Bye Aerospace pripravuje
Začínajúca spoločnosť vyhlásila, že eFlyer 800 je už predmetom niekoľkých zámerov na kúpu. Hlavnými záujemcami sú letecké taxi, letecká nákladná doprava a charterové lety. Spoločnosť Bye Aerospace zároveň podnikla kroky na získanie certifikácie FAA Part-23 na výcvik pilotov pre lietadlá eFlyer 2 a eFlyer 4. Tieto dve lietadlá sa budú používať na leteckú taxislužbu a nákladnú dopravu, ako aj na pokročilejší letecký výcvik. Zdá sa teda, že tieto rôzne projekty sa napĺňajú.
Naši odborníci na leteckú dopravu sú vám k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni, na telefónnom čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhajte a využite našu online ponuku na získanie odhadu ceny vášho súkromného letu.