NEZABUDNITE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA LETNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Podniková letecká doprava: prekonanie kontroverzie

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Podniková letecká doprava je v centre sporu a toto je tiež príležitosť otvoriť diskusiu, ktorú začal Julien Bayou a ktorú prevzal náš minister dopravy Clément Beaune. V čase, keď vláda rozbieha medzi Francúzmi kampaň za väčšiu energetickú triezvosť, je legitímne ukázať prstom na nadmerné využívanie súkromných lietadiel niektorými celebritami (1 % skutočného využívania biznis lietadiel, ktoré priťahuje pozornosť médií).

Aviation d’affaires : dépasser la polémique
source: pexels

Malo by sa používanie súkromných lietadiel zakázať alebo regulovať?

V AEROAFFAIRES by sme chceli prispieť našimi názormi a zároveň prevziať našu spoločenskú a environmentálnu zodpovednosť. Naše odvetvie sa v týchto otázkach musí naliehavo plne zmobilizovať.

V 99 % prípadov je obchodná letecká doprava špecializovaným dopravným riešením, ktoré umožňuje stretávanie sa ľudí a zároveň minimalizuje časové obmedzenia. Je určená najmä pre riaditeľov spoločností alebo technikov, ktorí čelia časovým obmedzeniam alebo obmedzeniamdostupnosti.

Business aviation pritom spája mnohé malé európske mestá a miestne letiská, čím zlepšuje spojenie v celej Európe (1400 letísk v Európe).

Obchodné letectvo spĺňa aj špecifické potreby verejných služieb: požiarnej, záchrannej a lekárskej evakuácie.

Sektor obchodnej leteckej dopravy vo Francúzsku produkuje 0,001 % celosvetových emisií.

Vo Francúzsku sa 80 % súkromných lietadiel využíva na obchodné účely a 20 % na leteckú nákladnú dopravu a voľný čas, ako aj na vládne požiadavky alebo zdravotné lety (zdroj EBAA).

V roku 2021 bolo rozdelenie obchodnej leteckej dopravy vo Francúzsku :

  • 50,3 % činností obchodnej leteckej dopravy vo Francúzsku je komerčných.
  • 31,8 % činnosti obchodnej leteckej dopravy vo Francúzsku je nekomerčná.
  • 10,2 % činností obchodného letectva vo Francúzsku je vojenských/vládnych.
  • 7,7 % činností obchodného letectva vo Francúzsku je lekárskych/špeciálnych.

Napokon, 80 % trás, ktoré prevádzkuje náš sektor, nie je obsluhovaných tradičnými prostriedkami, ako sú železnice alebo komerčné letecké spoločnosti.

Obchodná letecká doprava je tiež vlajkovou loďou francúzskeho priemyslu. Každoročne vkladá do nášho hospodárstva 32 miliárd eur (zdroj GIFAS) a vytvára viac ako 100 000 pracovných miest (500 000 pracovných miest na európskej úrovni).

Dassault Aviation, Daher a Airbus patria medzi popredné francúzske letecké spoločnosti. Tieto spoločnosti spolu s výrobcami motorov, ako je Safran , a leteckými spoločnosťami bojujú za to, aby zostali pod francúzskou vlajkou. O tejto dynamike svedčia spoločnosti VALLJET SDAviation, ASTONJET , Get1Jet, Chalair Aviation a letiskové infraštruktúry Aviapartner, Jetex , ExecuJet Aviation Group, Edeis, VINCI Airports, Groupe ADP.

Náš sektor sa musí zúčastniť na tejto diskusii.

Nesmieme sa zapojiť do nesprávnej diskusie. Nejde o to, aby sme našu zodpovednosť legitimizovali faktami a číslami, ale musíme otvoriť diskusiu a prísť s riešeniami a odpoveďami. Nemali by sme napríklad urýchliť inovácie, aby sme rýchlo znížili ekologický vplyv všetkých ciest súkromnými lietadlami?

Francúzsko musí urobiť viac na podporu francúzskych leteckých projektov získaním finančných prostriedkov na čistú leteckú dopravu, aby sa podporili investície do našich francúzskych a európskych projektov.

Vhodným legislatívnym návrhom by bolo zaviesť povinnosť súkromných lietadiel používať do roku 2030 alternatívne palivo s neutrálnymi emisiami CO2.

Aké sú vyhliadky na ekologickú transformáciu obchodnej leteckej dopravy?

Aviation d’affaires : dépasser la polémique
source: freepik

Súčasné riešenia pre čistejšiu leteckú dopravu

Vzhľadom na menšie rozmery a hmotnosť by mali mať súkromné lietadlá z výskumu a technológií úžitok ako prvé. Takto by bolo možné vyvinúť a spustiť lietadlá, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu (elektrina, vodík).

Okrem toho riešením, ktoré je okamžite k dispozícii pre obchodnú leteckú dopravu aj pre dopravné lietadlá, je udržateľné letecké palivo (SAF sustainable aviation fuel).

Tento systém znižuje emisie CO2 o takmer 80 % v porovnaní s fosílnymi palivami.

Keďže zákazníci obchodnej leteckej dopravy sú menej citliví na cenu, toto riešenie sa zdá byť najzrejmejším a najúčinnejším spôsobom, ako umožniť rýchly ekologický prechod v obchodnej leteckej doprave.

Udržateľná letecká doprava zajtrajška

Muži a ženy s vášňou pre letectvo dnes pracujú na sľubných projektoch letectva budúcnosti.

  • Vývoj udržateľných leteckých palív; Axens s projektom spolupráce BioTfueL®
  • Zlepšenie environmentálnych vlastností lietadiel s bezprecedentným výskumným a inovačným úsilím zameraným súčasne na lietadlá, používané zdroje energie (vodík) a prevádzku s cieľom dosiahnuť technologický prielom; hybridné elektrické lietadlo VoltAero. Koncom marca francúzsky start-up AURA AERO predstavil plány na uvedenie 100 % elektrického lietadla na trh do roku 2026.
  • Súkromné lietadlá poháňané vodíkom, ako napríklad Beyond Aero s Eloa Guillotin, a bezpilotné lietadlá
  • Významné investície do obnovy flotily
  • Prevádzkové postupy na zníženie spotreby paliva (ekologické pilotovanie); OpenAirlines & Air France
  • Optimalizácia infraštruktúry a reťazca pozemnej obsluhy lietadiel. Aéroport de Lyon a Nantes AirFrance.

Na dosiahnutie tohto cieľa však Francúzsko musí byť priekopníkom vo vývoji týchto udržateľných palivových technológií a rýchlo vytvoriť cestu ich zavádzania.

V spoločnosti AEROAFFAIRES sme presvedčení, že ohľaduplnosť k životnému prostrediu je dôležitou otázkou, a preto vám pri vašom lete ponúkame možnosť Sky CO2, ktorá znižuje vašu uhlíkovú stopu. Ak chcete požiadať o charterový let, kontaktujte nás na +33144099182, e-mailom: charter@aeroaffaires.com alebo vyplňte našu online ponuku. Ozveme sa vám čo najskôr.