NEVÁHAJTE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA ZIMNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Najdrahšie súkromné lietadlo na svete

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Služobné letectvo je rýchlo sa rozvíjajúcim odvetvím, ktoré stále predáva sny. Ak je už vlastníctvo súkromného lietadla privilégiom, nároky sa tým nekončia.

Vnútri aj vonku sú požiadavky na luxus na historickom maxime. V reakcii na požiadavky luxusných zákazníkov robia výrobcovia lietadiel všetko pre to, aby ponúkali súkromné lietadlá, ktoré sú rovnako výkonné ako prestížne.

Požiadavky sú rôznorodé a neobmedzené a môžu siahať od obchodných ciest až po tie najprehnanejšie rozmary:

  • koncert na druhom konci sveta
  • blížiace sa filmové natáčanie
  • dôverný diplomatický let
  • diskrétne rodinné výlety;
  • cesta za autogramami..

Keď to rozpočet dovolí, nie je priestor na kompromisy a nič nie je príliš dobré. Ponorte sa do sveta päťhviezdičkového leteckého cestovania. Ďaleko od frontov sa vžite do kože miliardárov z CAC 40 alebo najväčších futbalistov.

Aké je dnes v šialených pretekoch o luxus vo vzduchu najdrahšie súkromné lietadlo na svete? Tu vám odhalíme najluxusnejšie súkromné lietadlo na svete a jeho majiteľa.

Kto má najdrahšie súkromné lietadlo na svete?

1. Airbus A380 saudskoarabského princa Al Waleeda

Najdrahším súkromným lietadlom na svete je dnes bezpochybyAirbus A380 saudského princa Al Waleeda. Tento veľký letecký klenot má skromnú hodnotu 500 miliónov dolárov. Je to jednoducho najdrahšie súkromné lietadlo na svete.

Prečo je toto súkromné lietadlo také drahé? Pretože ide o diaľkové lietadlo upravené na VIP súkromné lietadlo. Ide o odstránenie veľkej časti sedadiel z modelu klasického linkového lietadla a jeho prestavbu na luxusné priestory.

Pri počiatočných nákladoch 300 miliónov eur musel princ pridať ďalších 200 miliónov. Stopercentná konštrukcia na mieru má svoju cenu, ale umožňuje princovi užívať si :

  • jedáleň pre viac ako 10 osôb;
  • oddychovú zónu s kúpeľmi a saunou
  • modlitebňu
  • kráľovský vyhliadkový priestor s klavírom;
  • mramorové vodné prvky;
  • osobný štadión na zábavu..

Luxusný behemot pravidelne preváža aj všetky druhy nákladu. Saudskoarabský princ, vybavený garážou a stajňou, môže cestovať do sýtosti bez toho, aby sa musel rozlúčiť so svojimi luxusnými autami Rolls-Royce a obľúbenými koňmi a ťavami..

Dvojposchodový A380 s rozlohou 500 metrov štvorcových má aj dlhé schodisko, trón v strede lietadla a dokonca priehľadnú časť podlahy, aby mohol v reálnom čase sledovať krajinu, nad ktorou letí. Nakoniec si úspešný podnikateľ želal nainštalovať obrovskú, luxusnú rokovaciu miestnosť.

Celkové náklady: 500 miliónov dolárov

Foto: Commons Wikimedia

10 najdrahších súkromných lietadiel na svete

Za saudskoarabským globálnym bohatstvom a jeho A380 sa tesne umiestnili ďalšie osobnosti. Ak sú na trhu stále na predaj súkromné lietadlá, práve teraz vám ponúkame 10 najdrahších súkromných lietadiel kúpených na svete:

2. Airbus Alishera Usmanova

Druhý najbohatší muž Ruska Ališer Usmanov si kúpil Airbus A340-300.

Podľa agentúry Bloomberg je teraz majiteľom najväčšieho súkromného lietadla v Rusku a zaplatil zaň viac ako 350 miliónov dolárov.

Celková cena: 350 miliónov dolárov

Foto: Commons Wikimedia

3. Boeing 747-430 brunejského sultána

Najbohatší monarcha sveta, ktorý už vlastní dve lietadlá Airbus, pridal do svojej flotily Boeing 747-430 za 100 miliónov dolárov.

Jeho VIP vybavenie údajne stálo ďalších 133 miliónov dolárov.

Niet divu, keď si na palube môžete umyť ruky v umývadle z masívneho zlata.

Celkové náklady: 233 miliónov dolárov

Foto: Commons Wikimedia

4. Boeing 747-400 princa Al-Waleeda bin Talala

Interiér Boeingu 747-400 princa Al-Waleeda bin Talala, ktorého cena sa odhaduje na 220 miliónov dolárov, bol odhalený.

Pôvodne mal 400 miest pre cestujúcich, ktoré teraz nahradilo množstvo luxusných miestností vrátane jedálne pre 14 osôb a niekoľkých spální

Celkové náklady: 220 miliónov dolárov

Foto: Commons Wikimedia

5. Boeing 767-33A/ER Romana Abramoviča

Ruský miliardár, známy aj ako „Bandita“, zaplatil za svoj Boeing 767-33A/ER nízku cenu 170 miliónov dolárov.

Bývalý majiteľ FC Chelsea ho premenil na skutočný lietajúci palác s banketovou sálou a zlatým nástenným príslušenstvom.

Má 30 miest na sedenie a pravidelne sem pozýva svojich futbalistov na zápasy.

Celkové náklady: 170 miliónov dolárov

Foto: Commons Wikimedia

6. VIP Boeing 747-8I Josepha Laua

Na šiestom mieste je ázijský realitný magnát Joseph Lau a jeho VIP Boeing 747-8I za 153 miliónov dolárov. Hongkonský miliardár si dovolil niekoľko extravagancií:

  • vínnu pivnicu na ochutnávku neuveriteľného množstva odrôd hrozna;
  • najmodernejšiu posilňovňu.

Celkové náklady: 153 miliónov dolárov

Foto: Pxhere

7. Gulfstream III Tylera Perryho

Americký filmový režisér, scenárista a herec Tyler Perry je tiež hrdým majiteľom lietadla Gulfstream III za 125 miliónov dolárov. K jeho hlavným vlastnostiam patrí veľmi technologicky vyspelé usporiadanie:

  • obrovská televízia s plochou obrazovkou
  • satelitná televízia
  • blu-ray prehrávač
  • elektronicky ovládané okná
  • atď

Celkové náklady: 125 miliónov dolárov

Foto: Commons Wikimedia

8. Boeing 757 Donalda Trumpa

Boeing 757 Donalda Trumpa za 100 miliónov dolárov sa v rebríčku umiestnil na 8. mieste. Rovnako ako prezidenta, ani interiér luxusného lietadla, premenovaného na VC-25A, nenechá nikoho ľahostajným.

S vankúšmi ušitými v podobe Trumpovej rodiny, posilňovňou a kúpeľňou so zlatým umývadlom, nič nie je také, ako príliš veľa pozlátka.

Celkové náklady: 100 miliónov dolárov

Foto: Pxhere

9. Bombardier 8000 Billa Gatesa a Céline Dion

Bill Gates a Céline Dion majú jedno spoločné: obaja stavili na kanadskú leteckú dokonalosť.

Bombardier 8000 je najmodernejšie lietadlo, ktoré bude uvedené do prevádzky v roku 2019 a bude stáť 66 miliónov dolárov. Toto dvojmotorové lietadlo je rovnako efektívne ako pohodlné, má 17 miest pre cestujúcich a bezkonkurenčný dolet.

Ponúka kompletne na mieru vyrobené apartmány, ktoré cestujúcim poskytujú širokú škálu možností dizajnu a usporiadania.

Celkové náklady: 66 miliónov dolárov

Foto: Commons Wikimedia

10. Gulfstream G200 Galaxy Cristiana Ronalda

Ako všetci vrcholoví športovci, aj Cristiano Ronaldo má svoje súkromné lietadlo. Jeho Gulfstream G200 Galaxy za 23 miliónov dolárov je jedným z najdrahších súkromných lietadiel, aké kedy vlastnil futbalista.

Celková cena: 23 miliónov dolárov

Foto: Flickr

Dostupnosť 24 hodín denne, 7 dní v týždni: Kontaktujte našich leteckých expertov pre váš súkromný let

Naši odborníci na letectvo sú pre váš súkromný let k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni na telefónnom čísle +33 (0) 1 44 09 91 82.

Neváhajte a využite našu online ponuku na získanie odhadu ceny vášho súkromného letu.

  • Aké sú výhody vlastníctva súkromného lietadla namiesto jeho prenájmu?

    Vlastníctvo súkromného lietadla vám poskytuje úplnú flexibilitu, pokročilé prispôsobenie a okamžitú dostupnosť. Prenájom však zostáva ekonomickejšou alternatívou pre tých, ktorí nelietajú často.

  • Koľko stojí ročná údržba súkromného lietadla?

    Náklady na údržbu súkromného lietadla sa môžu pohybovať od 500 000 do niekoľkých miliónov dolárov ročne v závislosti od modelu, používania a vedľajších nákladov, ako je palivo, letová posádka a parkovanie.

  • Aké sú skryté náklady na prevádzku súkromného lietadla?

    Okrem nákladov na nákup a údržbu sú tu aj náklady na hangár, poistenie, pristávacie poplatky, výcvik pilotov a náklady na riadenie posádky.

  • Kto môže lietať súkromným lietadlom?

    Súkromné lietadlo môžu riadiť len piloti so špeciálnou licenciou pre business aviation. Niektorí majitelia prúdových lietadiel získavajú aj vlastnú licenciu na lietanie.

  • Dá sa súkromné lietadlo úplne prispôsobiť?

    Áno, väčšinu súkromných lietadiel je možné plne prispôsobiť, či už ide o interiér, použité materiály, zábavné vybavenie alebo dokonca letový výkon.

  • Ako dlho trvá výroba a vybavenie súkromného lietadla na mieru?

    Výstavba a vybavenie súkromného lietadla môže trvať od 12 do 36 mesiacov v závislosti od modelu a požadovanej úrovne prispôsobenia.

  • Existujú nejaké ekologické možnosti súkromných lietadiel?

    Áno, niektoré letecké spoločnosti vyvíjajú ekologickejšie lietadlá, ktoré využívajú udržateľné letecké palivo (SAF), energeticky účinnejšie motory a riešenia na kompenzáciu emisií uhlíka.

  • Aký je priemerný dolet súkromného lietadla?

    Rozsah závisí od modelu. Ľahké prúdové lietadlo môže preletieť približne 3 000 km, zatiaľ čo diaľkové lietadlo, ako napríklad Gulfstream G650, môže bez medzipristátia preletieť viac ako 13 000 km.

  • Aké sú najdôležitejšie kritériá pri výbere súkromného lietadla?

    Medzi hlavné kritériá patrí dojazd, kapacita pre cestujúcich, rýchlosť, komfort, spotreba paliva a dostupnosť popredajných služieb.

  • Existujú nejaké obmedzenia pre pristávanie súkromných lietadiel?

    Áno, súkromné lietadlá musia dodržiavať letiskové predpisy, najmä pokiaľ ide o hluk, veľkosť dráhy a prevádzkové intervaly. Niektoré súkromné letiská uľahčujú prístup týmto lietadlám.

  • Aké je najrýchlejšie súkromné lietadlo na svete?

    Gulfstream G700 a Bombardier Global 8000 patria medzi najrýchlejšie súkromné lietadlá, ktoré dosahujú rýchlosť okolo Mach 0,925 (viac ako 1 142 km/h).

  • Ako sú poistené súkromné lietadlá?

    Poistenie súkromného lietadla vo všeobecnosti pokrýva materiálne škody, občianskoprávnu zodpovednosť a riziká spojené s letovou prevádzkou. Náklady závisia od hodnoty lietadla a jeho použitia.

  • Môže sa súkromné lietadlo prenajímať iným osobám?

    Áno, mnohí majitelia prenajímajú svoje lietadlo prostredníctvom spoločností na správu lietadiel, aby sa im investícia vrátila, keď ho nepoužívajú.

  • Môžu súkromné lietadlá pristávať na všetkých letiskách?

    Nie, na niektorých letiskách platia obmedzenia týkajúce sa veľkosti, hmotnosti alebo hluku, ktoré bránia pristávaniu určitých lietadiel. Súkromné lietadlá však majú prístup na menšie letiská, ktoré sú pre komerčné lietadlá často nedostupné.