„
Embraer je výrobca letectva z Brazílie, ktorého sídlo sa nachádza v Sao José dos Campos (v štáte Sao Paulo).
Názov brazílskeho výrobcu lietadiel je mimochodom skratkou “Empresa Brasileira de Aeronáutica”, pre brazílsku leteckú spoločnosť. Táto bola založená v roku 1969 s vývojom prvého lietadla, Bandeirante. Na čele je generálny riaditeľ a inžinier Ozires Silva.
Zaoberáme sa týmto výrobcom lietadiel, ktorý má určitú konkurencieschopnosť a je známy v oblasti obchodného letectva a vnútroštátnej dopravy.
Embraer dnes:
Niekoľko čísel výrobcu letectva Embraer:
Tu sú niektoré aktuálne čísla, ktoré charakterizujú brazílsku leteckú spoločnosť:
- 8 000: to je celkový počet lietadiel, ktoré spoločnosť dodala na celý svet.
- 145 miliónov: to je počet pasažierov prepravených každý rok v lietadlách Embraer.
- 3. miesto: to je pozícia, ktorú výrobca získa v rebríčku najväčších výrobcov komerčných lietadiel.
- 18 000: to je počet zamestnancov spoločnosti Embraer po celom svete.
- 4,2 miliardy dolárov: to je obrat spoločnosti Embraer v roku 2021.
Prítomnosť spoločnosti Embraer vo svete
Spoločnosť s brazílskou povesťou pôsobí na trhu už viac ako 50 rokov. Či už ide o vojenské letectvo, kozmický priestor, obchodné letectvo alebo aj pre lekárske potreby či cargo (cargo).
Brazílska národná spoločnosť je dnes jednou z najväčších výrobcov komerčných lietadiel. Jej hlavní konkurenti sú:
- Dassault Falcon vo Francúzsku
- Boeing v USA
- obchodné tryskové lietadlá Bombardier v Kanade.
Nakoniec, vďaka svojmu rozvoju, je Embraer rozšírený po celom svete. Má kancelárie, fabriky alebo distribučné centrá na rôznych kontinentoch, ako sú:
- v Amerike
- v Ázii
- v Afrike
- v Európe.
Rovnako tak spoločnosť vlastní vlastný FBO, súkromný terminál, na letisku v Sorocabe, blízko Sao Paula v Brazílii.
Výrobca zapojený: záväzky spoločnosti Embraer
Embraer je v súlade s aktuálnymi trendmi a zmenami. Spoločnosť je veľmi angažovaná v misiách vojenskej bezpečnosti (najmä pre brazílske vzdušné sily).
Je tiež angažovaná pre lekárske misie, ako sme videli počas epidémie koronavírusu, ktorá vyvolala nárast lekárskych evakuácií. Embraer poskytla svoje lietadlá, aby skutočne slúžili ako transportéri zdravotníckeho materiálu, ale aj vakcín alebo pre prepravu orgánov.
Nakoniec, environmentálny dopad núti výrobcov inovovať na ekologickejších lietadlách, ktoré vyžarujú menej CO2 do ovzdušia, aby sa znížila znečistenosť. Embraer zohľadňuje tieto podmienky pri vývoji nových lietadiel. To je prípad s novou flotilou lietadiel „“Energia““, ktorú Embraer oznámil v novembri 2021. Je to projekt 4 lietadiel, ktoré budú poháňané použitím obnoviteľných energií. Tieto lietadlá by sa mali na trh dostávať postupne od roku 2030.
Okrem svojho ekologického investovania, Embraer založil v roku 2001 nadáciu na zapojenie sa do miestnych pomocných programov. Tak vznikli dve vzdelávacie školy, aby umožnili mladým ľuďom vzdelávať sa a získať odborné zručnosti.
Začiatky výrobcu letectva Embraer
- 1969: Pred tým, než sa dostal k viacerým typom lietadiel, spoločnosť začína s jedným človekom. Ozires Silva, inžinier v letectve, zakladá spoločnosť Embraer v San José, aby produkoval sériovo svoje lietadlo Bandeirante. To malo svoj prvý let v predchádzajúcom roku, dobylo krajinu a ponúklo skvelú príležitosť na optimalizáciu leteckej mobility štátu. Jej produkcia sa teda začala.
- 1970-1971: Paralelne s výrobou lietadiel Bandeirante (séria EMB 110) Embraer vyrába a vykonáva prvé lety poľnohospodárskeho lietadla Ipanema a vojenského lietadla Xavante. Dnes je Ipanema 203 jediným poľnohospodárskym lietadlom, ktoré je napájané etanolom.
- 1972: Tento rok znamená prvý let série EMB 110 (Bandeirante), lietadiel určených pre komerčné lety. Prvé predaje sa uskutočnili v tomto roku a dodávky začínajú v roku 1973.
- 1975: Embraer začína svoje prvé exporty do zahraničia, do Uruguaja, pre lietadlá Bandeirante.
- 1979: V rámci svojej perspektívy internacionalizácie Embraer Aircraft Corporation (EAC) je založená v USA. Embraer sa teda usadí na Floride, presnejšie v meste Dania a naďalej sa presadzuje na americkom trhu.
- 80. roky: Embraer vyrába rôzne komerčné, ale aj vojenské lietadlá. Okrem toho je ich komerčné lietadlo EMB 120 Brasilia považované za najpoužívanejšie regionálne lietadlo na svete. V týchto rokoch prevádzkuje tento model neposedno 26 leteckých spoločností v 14 krajinách, vrátane francúzskych spoločností.
- 1983: Embraer Aviation International (EAI) sa zrodila v Paríži. Přítomnosť za včelou embryonského výrobcu v Európe otvorila nové perspektívy a príležitosti do budúcnosti. Spoločnosť našla klientov v Európe, ale aj v Afrike a na Blízkom východe.
Príchod regionálnych tryskových lietadiel a expanzia Embraer
- 1995: príchod a prvý let EMB 145 (ktorý je dnes ERJ 145). Oznamuje to revolúciu v regionálnej leteckej doprave. Toto jetové lietadlo pojme 50 osôb a má aj nízke prevádzkové náklady, čo umožňuje znížiť cenu letenky. To pritiahlo letecký priemysel.
- 1998: V nadväznosti na svojho predchodcu, ERJ 135 vykonáva svoj prvý let.
- 1999: Embraer uzatvára partnerstvo s Liebherr Aerospace, švajčiarskou aeronautickou spoločnosťou a prvou regionálnou leteckou spoločnosťou v Európe, ktorá je súčasťou skupiny SAirGroup.
- 2000: Brazílska spoločnosť vytvára kancelárie v Číne, v Pekingu a taktiež v Singapure v ázijsko-tichomorskom regióne.
- 2000-2001: Embraer odhaľuje nové lietadlá s príchodom ERJ 140, Legacy 600, ako aj ERJ 145XR a Embraer 170.
- 2002-2004: príchod rodiny E-JETS. Postupne výrobca vykonáva prvé lety E170, potom E175, E190 a E195, najväčšie lietadlo vyrobené spoločnosťou v tej dobe.
- 2004: Embraer získava OGMA, portugalskú aeronautickú spoločnosť. Brazílska spoločnosť sa naďalej presadzuje na európskom kontinente.
Embraer sa presadzuje na trhu obchodného letectva a otvára sa novým perspektívam
- 2007 a 2008: príchod dvoch výkonných, efektívnych a veľmi pohodlných lietadiel, Phenom 100 a Phenom 300. Tento posledný sa stal počas 7 rokov najpredávanejším ľahkým súkromným tryskovým lietadlom na svete.
- 2009-2013: Rodina súkromných tryskových lietadiel Legacy sa objavuje. Postupne sa objavujú Legacy 650 v roku 2009, Legacy 500 v roku 2012 a Legacy 450 v roku 2013.
- 2011 a 2013: V týchto rokoch Embraer otvára dve nové prevádzky na Floride (USA). Prvá v Melbourne, druhá v Jacksonville. Tieto prevádzky sú venované montáži lietadiel Embraer.
- 2014: Embraer otvára nové zariadenie venované obchodným tryskám. To sa nachádza v Brazílii, v Sorocabe na letisku (Bertram Luiz Leupolz).
- 2016: Embraer predstavuje novú rodinu lietadiel. Táto rada E-JETS E2 je druhou generáciou E-JETS. Výrobca stavil na výrobu oveľa tichších lietadiel. Predstavené sú E190-E2 a E195-E2 (v roku 2017).
- 2017: Inovačný program EmbraerX otvoril pobočky v Silicon Valley a Bostone. Tieto strediská majú za cieľ prehĺbiť výskum potenciálnych E-VTOL. Môžu v budúcnosti revolucionalizovať mestskú leteckú dopravu.
Dnes je realita Embraer väčšia
ako to, o čom niekto pôvodne sníval.
Ozires Silva, zakladateľ Embraer
Flotily lietadiel Embraer
Brazílsky výrobca lietadiel má viacero rodín a typov lietadiel.
Má flotilu určenú pre obchodné letectvo, teda flotilu dlhých letov, ako aj súkromné trysky pre obchodné letectvo. Tak prevádzkujú civilné letectvo.
Avšak, výrobca má tiež leteckú flotilu určenú na vojenské služby pre obranu a bezpečnosť.
Je známe, že ak niekoľko leteckých spoločností používa lietadlá Embraer ako strednodobé bežné transportéry, sú úplne použiteľné aj pre obchodné letectvo s kvalifikovaným posádkou.
Tieto rôzne stroje, pôsobiace v leteckom sektore, sú schopné reagovať na rôzne požiadavky, ktoré sú možné iba v súkromnom letectve.
Ihneď nastupujeme na predstavenie rôznych lietadiel Embraer.
E-JETS Embraer
4 lietadlá tvoria túto rodinu spoločnosti Embraer. Ide o:
- Embraer 170
- Embraer 175
- Embraer 190
- Embraer 195.
Tieto regionálne dopravné lietadlá majú 70 až 150 miest podľa modelu.
Na trhu obchodného letectva sú tieto stroje ideálne pre letecké linky vykonávajúce hromadné lety. Komfort je zvýšený a zaručuje príjemné prepojenie pre všetkých pasažierov.
Na zabezpečenie svojej efektivity nie je menej ako 80 leteckých spoločností, ktoré používajú E-JETS.
Nakoniec, tieto regionálne dopravné lietadlá môžu byť použité na stredné a dokonca dlhé lety (maximálny dosah E190 je napríklad 4 445 km). Navyše, flotila lietadiel E-JETS Embraer spotrebováva asi o 10 % menej paliva ako iné podobné lietadlá pre interkontinentálne lety.
Nakoniec, brazílsky výrobca vytvoril novšiu radu lietadiel, ktorá sa akoby stala evolúciou E-JTS, je to flotila E-JETS E2. Tieto súkromné trysky sú najmä tichšie, ekonomickejšie a s prepracovaným dizajnom. V tejto vyvinutej rade nájdete tieto zariadenia:
- E175-E2
- E190-E2
- E195-E2.
ERJ Embraer (Embraer Regional Jet)
Táto rodina regionálnych lietadiel sa skladá z:
Tieto sú menšie ako rodina E-JETS výrobcu. Dovozia až 50 pasažierov, v závislosti od modelu.
Používajú sa aj na komerčné letectvo, môžu byť tiež použité na skupinové lety v obchodnom letectve (ako E-JETS).
Tieto lietadlá kombinujú výkon, prispôsobiteľnosť a pohodlie v kabíne. Všetky tieto výhody vyhovujú mnohým a hlavným leteckým spoločnostiam, a to vo 26 krajinách sveta.
Nakoniec, Embraer 145 XR (pre Extra Range) je model s najdlhším doletom z tejto flotily leteckých zariadení, s dosahom 3 700 km.
Flotila obchodných lietadiel Embraer
Na dokončenie svojej flotily, Embraer aktuálne vyrába rodinu súkromných tryskových lietadiel určených pre obchodné letectvo. Tu sú 4 hlavné lietadlá:
- Phenom 100: Tento model patrí do kategórie veľmi ľahkých obchodných tryskových lietadiel, Phenom 300 je ideálny, rýchly a konkurencieschopný na krátkych trasách. Na palube sa môžu usadiť 4 pasažieri a vychutnať si komfort a dizajn kabíny.
Od uvedenia na trh sa na tomto modelu dcérskej spoločnosti zaznamenalo viacero evolúcií a nových verzií, ako napríklad Phenom 100 EV.
Príklad tarifov leteniek na linke: Paríž – Saint-Tropez: od 12 000 €.
- Phenom 300: Tento model obchodného tryskového lietadla je derivátom Phenom 100, ale líši sa v technických a estetických aspektoch. V tomto lietadle môže cestovať 6 pasažierov na maximálnu vzdialenosť 3 600 km. Ideálny pre prepojenie krátkych a stredných trás.
Príklad tarify za spojenie: z Ženevy do Paríža: od 11 000 €.
Phenom 300 – Crédit Photo : Embraer
- Praetor 500: Tento model akoby nahradil Legacy 450. Na trh vstúpil v roku 2020. Toto súkromné tryskové lietadlo, s pozoruhodným dizajnom, môže prevážať 9 pasažierov na maximálnu vzdialenosť 3 700 km.
- Praetor 600: Inšpirovaný Legacy 500, uvedený na trh v roku 2020. Je to stredný súkromný tryskový lietadlo. Umožňuje prepraviť 12 pasažierov na vzdialenosť 4 500 km. Na palube je všetok komfort a dizajn, aby sa pasažieri cítili pohodlne počas celej doby letu, aj s veľkou batožinou.
Príklad tarify za cestu: z Paríža do Ibizy: od 8 000 €.
Ostatné súkromné trysky Embraer
Ostatné tryskové lietadlá Embraer sú:
Na AEROAFFAIRES môžeme vybrať súkromné tryskové lietadlo, ktoré vám vyhovuje. Kontaktujte nás na +33 (0)1 44 09 91 82, alebo vyplňte našu online nabídku, náš tím je plne dostupný, aby vám ponúkol lety, ktoré vám vyhovujú.
„