Embraer je letecký výrobca z Brazílie, ktorého sídlo sa nachádza v Sao José dos Campos (v štáte Sao Paulo).
Názov brazílskeho výrobcu lietadiel je vlastne skratka pre “Empresa Brasileira de Aeronáutica”, čo znamená brazílska letecká spoločnosť. Táto spoločnosť vznikla v roku 1969 s vývojom prvého lietadla, Bandeirante. Na jej čele stojí generálny riaditeľ a inžinier Ozires Silva.
Vrátime sa k tomuto výrobcu lietadiel, ktorý má určitú konkurencieschopnosť a je známy v oblasti obchodného letectva a leteckej dopravy.
Embraer dnes:
Niekoľko čísel výrobcu lietadiel Embraer:
Tu sú niektoré aktuálne čísla, ktoré charakterizujú brazílsku leteckú spoločnosť:
8 000: to je celkový počet lietadiel, ktoré spoločnosť dodala do sveta.
145 miliónov: to je počet pasažierov prepravených každý rok v lietadlách Embraer.
3. : to je miesto, ktoré výrobca získa v rebríčku najväčších výrobcov komerčných lietadiel.
18 000: to je počet zamestnancov spoločnosti Embraer po celom svete.
4,2 miliardy dolárov: to je obrat Embraer v roku 2021.
Prítomnosť spoločnosti Embraer vo svete
Spoločnosť pôsobí v leteckom sektore už viac ako 50 rokov. Či už ide o vojenské letectvo, kozmický priestor, komerčné letectvo, obchodné letectvo alebo pre medicínske potreby či náklad (náklad).
Brazílska národná spoločnosť je dnes jednou z najväčších v oblasti výroby komerčných lietadiel. Jej hlavní konkurenti sú:
Dassault Falcon vo Francúzsku
Boeing v Spojených štátoch
obchodné lietadlá Bombardier v Kanade.
Nakoniec, vďaka svojmu rozvoju, je Embraer prítomný po celom svete. Má kancelárie, továrne a distribučné centrá na rôznych kontinentoch, ako sú:
v Amerike
v Ázii
v Afrike
v Európe.
Rovnako, letecká spoločnosť vlastní aj vlastný FBO, súkromný terminál, na letisku v Sorocabe, blízko Sao Paula v Brazílii.
Výrobca lietadiel s angažovanosťou: záväzky Embraer
Embraer sa zapája do aktuálnych trendov a zmien. Spoločnosť je veľmi zapojená do misií vojenskej bezpečnosti (najmä pre brazílske vzdušné sily).
Avšak, je takisto zapojená do medicínskych misií, ako to bolo počas epidémie koronavírusu, ktorá zvýšila sanitárne evakuácie.Embraer sprístupnil svoje lietadlá, aby sa stali skutočnýmiprepravcami zdravotníckeho materiálu, ale aj vakcín a na prepravu orgánov.
Nakoniec, environmentálny dopad núti výrobcov inovovať v oblasti ekologickejších lietadiel, ktoré emitujú menej CO2 do ovzdušia, aby sa obmedzila znečistenosť. Embraer zohľadňuje tieto podmienky pri vývoji nových lietadiel. To platí pre novú flotilu lietadiel „“Energia““, ktorú Embraer oznámil v novembri 2021. Ide o projekt 4 lietadiel, ktoré budú poháňané využitím obnoviteľných zdrojov energie. Tieto lietadlá by sa mali na trh dostávať postupne od roku 2030.
Okrem svojich ekologických investícií Embraer v roku 2001 založil nadáciu, aby sa zapojil do miestnych pomocných programov. Tak vznikli dve vzdelávacie školy, ktoré umožnili mladým ľuďom získať odborné zručnosti.
Začiatky výrobcu lietadiel Embraer
1969: Predtým, ako sa dostal k viacerým typom lietadiel, spoločnosť začína s jedným mužom. Ozires Silva, inžinier v oblasti letectva, zakladá spoločnosť Embraer v San José, aby sériovo vyrábala svoje lietadlo Bandeirante. To malo svoj prvý let v predchádzajúcom roku, dobylo krajinu a ponúklo skvelú príležitosť na optimalizáciu leteckej mobility štátu. Jeho výroba sa teda začala.
1970-1971: Paralelne s výrobou lietadiel Bandeirante (séria EMB 110), Embraer vyrába a prevádzkuje prvé lety poľnohospodárskeho lietadla Ipanema a vojenského lietadla Xavante. Dnes je Ipanema 203 jediným poľnohospodárskym lietadlom, ktoré je zásobované etanolom.
1972: Tento rok znamená prvý let série EMB 110 (Bandeirante), lietadiel určených na komerčné lety. Prvé predaje sa uskutočnili tento rok a dodávky začali v roku 1973.
1975: Embraer uskutočňuje svoje prvé exporty do zahraničia, do Uruguaja, pre lietadlá Bandeirante.
1979: V rámci svojej perspektívy medzinárodného rozvoja Embraer Aircraft Corporation (EAC) bola založená v Spojených štátoch. Embraer sa následne usadil na Floride, presne v meste Dania a čoraz viac sa presadzuje na americkom trhu.
80. roky: Embraer vyrába rôzne komerčné, ale aj vojenské lietadlá. Okrem toho je ich komerčné lietadlo EMB 120 Brasilia považované za najpoužívanejšie regionálne lietadlo na svete. V skutočnosti, v týchto rokoch, nie menej ako 26 leteckých spoločností prevádzkuje tento model, v 14 krajinách, najmä francúzskych spoločnostiach.
1983: Embraer Aviation International (EAI) bola založená v Paríži. Prítomnosť brazílskej spoločnosti v Európe jej umožnila otvoriť nové perspektívy a príležitosti na nasledujúce roky. Spoločnosť našla klientov v Európe, ale aj v Afrike a na Blízkom východe.
Príchod regionálnych jetov a expanzia Embraer
1995: Je to príchod a prvý let EMB 145 (ktorý je dnes ERJ 145). Oznamuje revolúciu v regionálnej leteckej doprave. Tento jet prijíma 50 osôb a má aj nízke prevádzkové náklady, čo umožňuje znížiť cenu letenky. To oslovilo letecký priemysel.
1998: V nadväznosti na svojho predchodcu, ERJ 135 vykonáva svoj prvý let.
1999: Embraer uzatvára partnerstvo s Liebherr Aerospace, švajčiarskou leteckou spoločnosťou a prvou regionálnou leteckou spoločnosťou v Európe, ktorá patrí do skupiny spoločností SAirGroup.
2000: Brazílska spoločnosť zakladá kancelárie v Číne, v Pekingu a taktiež v Singapure v Ázii-Pacifiku.
2000-2001: Embraer odhaľuje nové lietadlá s príchodom ERJ 140, Legacy 600, ako aj ERJ 145XR a Embraer 170.
2002-2004: Prichádza rodina E-JETS. Postupne, výrobca vykonáva prvé lety E170, potom E175, E190 a E195, najväčšie lietadlo vyrobené spoločnosťou v tej dobe.
2004: Embraer získava OGMA, portugalskú leteckú spoločnosť. Brazílska spoločnosť sa čoraz viac presadzuje na európskom kontinente.
Embraer sa presadzuje na trhu obchodného letectva a otvára sa novým perspektívam
2007 a 2008: Prichádzajú dva výkonné, efektívne a pohodlné obchodné lietadlá, Phenom 100 a Phenom 300. Tento posledný sa stal počas 7 rokov najpredávanejším ľahkým súkromným jetom na svete.
2009-2013: Rodina súkromných jetov Legacy sa objavuje. Postupne sa objavujú Legacy 650 v roku 2009, Legacy 500 v roku 2012 a Legacy 450 v roku 2013.
2011 a 2013: V týchto rokoch Embraer otvára dve nové prevádzky na Floride (Spojené štáty). Prvá v Melbourne, druhá v Jacksonville. Tieto prevádzky sú venované montáži lietadiel Embraer.
2014: Embraer otvára novú prevádzku venovanú obchodným jetom. Táto sa nachádza v Brazílii, v Sorocabe na letisku (Bertram Luiz Leupolz).
2016: Embraer predstavuje novú rodinu lietadiel. Táto rada E-JETS E2 je druhou generáciou E-JETS. Výrobca sa najmä zameral na výrobu oveľa tichších lietadiel. Predstavené sú E190-E2 a E195-E2 (v roku 2017).
2017: Inovačné centrum EmbraerX sa otvorilo v Silicon Valley a v Bostone. Tieto centrá majú za cieľ prehlbovať výskum potenciálnych E-VTOL. Môžu v budúcnosti predstavovať revolúciu v mestskom letectve.
Dnes je realita Embraer väčšia
ako si ktokoľvek pôvodne predstavoval.
Ozires Silva, zakladateľ Embraer
Flotily lietadiel Embraer
Brazílsky výrobca lietadiel má niekoľko rodín a typov lietadiel.
Má flotilu určenú pre komerčné letectvo, teda dlhé lety, ako aj súkromné jety pre obchodné letectvo. Tieto lietadlá teda pôsobia v civilnom letectve.
Avšak, výrobca má aj leteckú flotilu určenú pre vojenské služby na obranu a bezpečnosť.
Je potrebné poznamenať, že ak veľký počet leteckých spoločností používa lietadlá Embraer ako klasického stredne dlhého prepravcu, sú úplne použiteľné aj v obchodnom letectve s kvalifikovaným posádkou.
Tieto rôzne lietadlá, pôsobiace v leteckom sektore, umožňujú reagovať na rôzne požiadavky, ktoré sú možné iba v súkromnom letectve.
Okamžité nástupy na prezentáciu rôznych lietadiel Embraer.
E-JETS Embraer
4 lietadlá tvoria túto rodinu spoločnosti Embraer. Ide o:
Embraer 170
Embraer 175
Embraer 190
Embraer 195.
Tieto regionálne lietadlá majú 70 až 150 miest podľa modelov.
Na trhu obchodného letectva sú tieto lietadlá ideálne pre letecké linky realizujúce skupinové lety. Pohodlie je zvýšené a zaručuje príjemné spojenia pre všetkých pasažierov.
Na dôkaz svojej efektívnosti, nie menej ako 80 leteckých spoločností používa E-JETS.
Nakoniec, tieto regionálne lietadlá môžu byť použité na stredné až dlhé lety (maximálny dolet E190 je napríklad 4 445 km). Okrem toho flotila lietadiel E-JETS Embraer spotrebuje približne o 10 % menej paliva ako iné podobné lietadlá na interkontinentálne lety.
Nakoniec, brazílsky výrobca vytvoril novšiu radu lietadiel, ktorá je akousi evolúciou E-JTS, je to flotila E-JETS E2. Tieto súkromné jety sú najmä tichšie, úspornejšie na palivo a s prepracovaným dizajnom. V tejto vylepšenej rade nájdete zariadenia:
E175-E2
E190-E2
E195-E2.
ERJ Embraer (Embraer Regional Jet)
Táto rodina regionálnych lietadiel sa skladá z:
ERJ 135
ERJ 140
ERJ 145
ERJ 145 XR.
Tieto sú menšie ako rodina E-JETS výrobcu. V skutočnosti prepravujú až 50 pasažierov podľa modelu.
Používajú sa aj na komerčné letectvo, môžu byť tiež používané na skupinové lety v obchodnom letectve (ako E-JETS).
Tieto lietadlá sú kombináciou výkonu, prispôsobivosti a pohodlia v kabíne. Všetky tieto výhody oslovili mnohé a hlavné letecké spoločnosti, a to v 26 krajinách po celom svete.
Nakoniec, Embraer 145 XR (pre Extra Range) je model s najdlhším doletom v tejto flotile leteckých zariadení, s doletom 3 700 km.
Flotila obchodných lietadiel Embraer
Nakoniec, aby doplnil svoju flotilu, Embraer v súčasnosti vyrába rodinu súkromných jetov určených pre obchodné letectvo. Tu sú 4 hlavné zariadenia:
Phenom 100: Patrí do kategórie veľmi ľahkých obchodných jetov, Phenom 300 je ideálny, rýchly a konkurencieschopný na krátkych trasách. Na palube môžu sedieť 4 pasažieri a užívať si pohodlie a dizajn kabíny.
Od uvedenia na trh sa na tomto modeli zaznamenalo niekoľko evolúcií a nových verzií, ako napríklad Phenom 100 EV.
Príklad ceny leteniek na trasu: Paríž – Saint-Tropez: od 12 000 €.
Phenom 300: Tento model obchodného jetu je derivátom Phenom 100, ale líši sa technicky a esteticky. V tomto lietadle môže cestovať 6 pasažierov na maximálnu vzdialenosť 3 600 km. Ideálne na prepojenie krátkych a stredných trás.
Príklad ceny na trasu: Ženeva – Paríž: od 11 000 €.
Praetor 500: Tento model akoby nahradil Legacy 450. Na trh vstúpil v roku 2020. Tento súkromný jet, s pozoruhodným dizajnom, môže na palube prepraviť 9 pasažierov na maximálnu vzdialenosť 3 700 km.
Praetor 600: Inšpirovaný Legacy 500, tento model bol uvedený na trh v roku 2020. Je to stredný súkromný jet. Umožňuje prepraviť 12 pasažierov na vzdialenosť 4 500 km. Na palube je prítomné všetko pohodlie a dizajn, aby sa pasažieri cítili pohodlne počas celej doby letu, aj s veľkým batožinou.
Príklad ceny na trasu: z Paríža do Ibizy: od 8 000 €.
Ostatné súkromné jety Embraer
Ostatné obchodné jety Embraer sú:
Embraer Legacy 450
Embraer Legacy 500
Embraer Legacy 600
Embraer Legacy 650
Embraer Lineage 1000.
V AEROAFFAIRES môžeme vybrať súkromný jet, ktorý vám vyhovuje. Kontaktujte nás na +33 (0)1 44 09 91 82, alebo vyplňte náš online formulár, náš tím je plne k dispozícii, aby vám ponúkol lety, ktoré vám vyhovujú.