„Bombardier Aéronautique je kanadský výrobca leteckej techniky, ktorého založil skupina Bombardier.
Spoločnosť Bombardier je dnes známa ako výrobca leteckej techniky špecializujúci sa na výrobu súkromných tryskových lietadiel a výrobu lietadiel. MAvšak to nebolo vždy tak.
Táto spoločnosť je jedným z lídrov na trhu leteckej výroby po boku spoločností Airbus, Boeing, alebo Embraer.
Povieme vám viac o histórii tejto leteckej spoločnosti, ktorá sa v priebehu histórie významne vyvinula v rôznych odvetviach, ako aj o úlohách, ktoré spoločnosť plní v súčasnosti.
Bombardier dnes :
Niekoľko čísel :
Bombardier je jedným z lídrov v globálnom letectve. Tento výrobca má 4 900 lietadiel vo svojej globálnej flotile a 1 200 technikov, ktorí pracujú po celom svete na výrobe a dôkladnej údržbe lietadiel Bombardier.
Americký gigant je prítomný vo viac ako 12 krajinách, s najmenej 13 810 zamestnancami v roku 2021, ktorí každý deň pracujú na výrobe výkonných súkromných tryskových lietadiel.
Výrobca súkromných tryskových lietadiel zameraný na silné hodnoty :
Letecká spoločnosť Bombardier zaviedla 5 silných hodnôt, od príchodu súčasného generálneho riaditeľa, Érica Martela, v roku 2020. Ide predovšetkým o kultúru spoločnosti, ktorá sa sústreďuje na:
- zamestnancov a zákazníkov
- výkon
- excelentnosť
- tímovú prácu
- autenticitu
Bombardier sa angažuje v environmentálnych iniciatívach
Na ceste k dekarbonizácii!
Bombardier je súčasťou výboru GAMA veľkých výrobcov lietadiel (General Aviation Manufacturers Association) týkajúceho sa životného prostredia.
Jeho cieľ je jasný: byť aktérom v boji proti zmene klímy a obmedziť emisie, ktoré sú generované letectvom vo všeobecnosti.
A nie bez dôvodu, počas 5 rokov znížil polovicu svojej spotreby neobnoviteľného leteckého paliva. Spoločnosť Bombardier prechádza na stále viac udržateľné palivo.
Bombardier si dáva za cieľ inováciu v oblasti stále menej energeticky náročných lietadiel. Spoločnosť prehodnocuje množstvo aspektov ako aerodynamiku, ale aj vývoj nových motorov.
Navyše, aby sa Bombardier dostalo k výsledkom a bojom, konaľ si podporuje množstvo projektov ako ochrana lesov (napríklad v Mexiku). Cieľom je maximalizovať boj proti znečisteniu skleníkovými plynmi.
História Bombardier: od začiatkov pozemnej dopravy po jej vzlet
Začiatky Bombardier
- Na začiatku 20. storočia, v roku 1907, presne, sa v Valcourte (Québec) narodil Joseph-Armand Bombardier. Tento génius inžinierstva a podnikania vyrobil vo veku 15 rokov svoje prvé snežné vozidlo. Jeho túžba je jasná: uľahčiť pohyb ľudí bez ohľadu na klimatické podmienky (tu snehové krajiny Kanady). A jeho prianie sa splnilo.
- V roku 1937: jeho snežné vozidlo pre sedem osôb (B7) prichádza na trh a dosahuje veľký komerčný úspech.
- V roku 1959: v dôsledku úspechu s snežným autom uvádza túto známu snežnú motorku Ski-Doo.
Zmena vedenia
- 1966: Laurent Beaudoin sa stáva generálnym riaditeľom spoločnosti. Táto spoločnosť začína novú éru. Spoločnosť chce diversifikovať a rásť.
- 1969: Bombardier vstupuje na burzu (akcie sú obchodované v Montreale a Toronte).
- 70. roky: Spoločnosť Bombardier (Transport) sa začína zaoberať dopravou na železniciach a železničnými vozidlami ako osobnými vozidlami, tak aj pre hromadnú dopravu ako sú vozne metra.
Vzlet Bombardier
Od roku 1986, s akvizíciou spoločnosti Canadair, výrobca Bombardier konečne otvára svoju pobočku v leteckom priemysle a biznis letectve.
Potom sa zmocní vzdušného priestoru a vybuduje letecké programy pre leteckú dopravu. Kupuje aj malé letecké spoločnosti v ťažkostiach, aby ich obnovil a zvýšil zisky. Najprv firmu Short Brothers, potom Learjet, ale aj Havilland Canada.
Bombardier pokračuje v práci so svojimi novými spoločnosťami s obchodným lietadlom. Potom sa vrhá na obchodné lietadlá s širokým trupom (Challengers) a na ďalšie programy lietadiel, ako aj na výrobu amfibických lietadiel Bombardier 415 (na boj proti lesným požiarom) v roku 1994.
Napokon sa skupina Bombardier zameriava na Learjety (rovnaké meno ako predchádzajúca spoločnosť) a na obchodné lietadlá nazývané Global, od roku 1993.
Bombardier letectvo: jeho úlohy v letectve od roku 1989 do dnes
Obnovenie aktivít starých spoločností
Od roku 1989, sa spúšťa rodina modelov CJR (Canadair Regional Jet). Ide o dvojmotorové lietadlá s kapacitou od 50 do 100 miest podľa modelov. Tieto letúne sú špecializované na regionálne lety. V súčasnosti sú obľúbené letecké linky pre tento typ letov.
Okrem toho sú niektoré z týchto CJR následne upravené na nákladné lietadlo, aby umožnili prepravu tovaru.
Následne vznikajú ďalšie pôvodné série lietadiel Bombardier: rodina lietadiel Learjet. Už od 90. rokov prehodnocujú a zdokonaľujú tieto známe súkromné tryskové lietadlá a robí z nich návrhárske skvosty. V spojení s nízkymi prevádzkovými nákladmi tieto obchodné tryskové lietadlá ponúkajú väčšie vylepšenia ako:
- modernizáciu kabíny
- zvýšenie výkonu lietadla.
Výzvy na prekonanie
Niekoľko výziev čaká tímy kanadského výrobcu.
V roku 1992, po akvizícii britského výrobcu Havilland (patriaceho do skupiny Boeing), sa Bombardier vrhá na dvojmotorové lietadlá pre 50 miest a bi-turbopropelery. Je jediným, kto sa zaoberá týmto typom regionálnych lietadiel.
O niekoľko chvíľ neskôr, s brilantným úspechom: Bombardier sa podarilo výrazne zredukovať hluk z bi-turbopropelera.
To mu prinesie meno “Q Series”; Q znamenajúce “quiet” (tichý).
Epizóda C-Series
C-Series sú komerčné lietadlá, ktorých vznik bol ohlásený v roku 2008. Tieto lietadlá sa stali za krátky čas najsofistikovanejšími lietadlami komerčného letectva.
Po niekoľkých rokoch štúdií a tvorby prvé C-Series absolvovalo svoj prvý let v roku 2013. Mnohé objednávky lietadiel boli očakávané zo strany leteckých spoločností. Platí to pre nemeckú spoločnosť Lufthansa, ktorá si objedná približne šesť desiatok lietadiel (s odhadovanými nákladmi 2 miliardy dolárov).
Bombardier sa pridal k firme Airbus, niekoľko rokov neskôr, v roku 2017, aby posilnil rodinu C-Series. Bohužiaľ, výrobca Bombardier bude nútený sa z projektu stiahnuť z dôvodu nedostatku prostriedkov.
Rehabilitácia Bombardier: bolestivý príbeh
Aj keď ste mohli vidieť Bombardier na leteckých show, spoločnosť sa stala menej prítomnou vo vzduchu.
Do roku 2020 a počas 5 rokov sa kanadská spoločnosť dostala do plánu reorganizácie. V skutočnosti sa dlhy výrobcu leteckej techniky nahromadily a na zabezpečenie existencie spoločnosti a jej budúcnosti bolo potrebné stiahnuť sa z niektorých projektov a zabudnúť na dodávky veľkých objednávok. Preto aj napriek veľkému úspechu rodiny C-Series musel Bombardier odstúpiť od pokračovania v projekte.
Rovnako bola divízia Bombardier Transport predaná spoločnosti Alstom v februári 2020. To umožňuje spoločnosti výrazne znížiť jej dlh.
V roku 2020, došlo k zmene na postoch vo vedení priemyslu a Éric Martel prevzal vedenie spoločnosti. Bombardier sa sústreďuje na svoju činnosť, rovnako ako iní výrobcovia leteckej techniky, výlučne na obchodné lietadlá.
Jedna stránka je otočená, iná sa otvára a už uviedla niekoľko inovácií pre vesmírny priemysel.
Stratégie a aktivity Bombardier dnes
Bombardier má za cieľ stať sa svetovým lídrom v priemysle: prostredníctvom svojich výkonov, prostredníctvom hodnoty, ktorú prináša svojim klientom a akcionárom, a prostredníctvom svojej operatívnej excelentnosti. Skrátka, naším cieľom je rozšíriť výnimočné výkony našich produktov a našich talentovaných zamestnancov po celej našej spoločnosti.Éric Martel, generálny riaditeľ a predseda Bombardier.
Niekoľko čísel v segmente súkromných tryskov Bombardier
Za menej než dva roky Bombardier sa rozhodol venovať výlučne obchodnému letectvu.
Určite budete mať príležitosť vidieť ich lietadlá nad parížskymi dráhami, počas výstavy v Bourget.
Výzva bola úspešná, čo potvrdzujú tieto niektoré čísla.
- 142, to je počet tryskov, ktoré Bombardier dodal v roku 2020.
- 452 miliónov dolárov, to predstavuje najväčšiu objednávku lietadiel v roku 2021, s desiatkami tryskov na dodanie.
3 rodiny obchodných tryskov
Zamerať sa na podstatné, to je to, čo chce Bombardier so svojimi leteckými zariadeniami. A nie bez dôvodu, s takmer 4 900 lietadlami v prevádzke, je tento výrobca neodmysliteľným lídrom v navrhovaní súkromných lietadiel, ktorých povesť už nie je potrebné objasňovať.
Operujú v rôznych kategóriách súkromných tryskov: Learjet, Challenger a Global.
Rodina Global ponúka najväčšie obchodné lietadlá vo flotile vzdušných zariadení skupiny.
Model Global 7500 je pritom najväčším lietadlom v prevádzke doteraz, s jednou z najväčších letu vzdialeností. Obsahuje niekoľko priestorov v jednom lietadle, budete sa cítiť odpočinutí aj pri dlhých letoch.
Flotila lietadiel Challengerov je najpredávanejším tryskačom Bombardier.
Sú to kombinácie inovácií a technológií ako ich posledný model, Challenger 3500. Ten by mal vzlietnuť v roku 2022 a ponúka jedinečné vlastnosti.
Nakoniec model Learjet 75 Liberty kombinuje cestovný komfort s najvyššími bezpečnostnými normami v leteckom priemysle. Toto ho robí nevyhnutným tryskačom na trhu.
Rôzne lokality Bombardier
Ak hovoríme o dodávkach tryskov, nutne sa myslí aj na továrne s vysokými produkčnými kapacitami na ich výrobu.
Kanadská spoločnosť má sídlo v Montreale. Hlavné továrne rôznych lietadiel Bombardier sa nachádzajú v Québecu. Je ich 4, pričom 2 hlavné sú:
- Napríklad továreň, ktorá vykonáva poslednú montáž C-Series v Mirabelle, v Québecu.
- Továreň Saint-Laurent (Québec) vyrába niektoré komponenty obchodných lietadiel.
Ďalšie továreň dopĺňajú rodinu a pracujú na špecifických častiach lietadla ako sú krídla alebo karénovanie. Ale aj na leteckej údržbe či zákazníckej podpore. Tieto zariadenia sa rozširujú na medzinárodnej úrovni, v viac ako desiatich krajinách.
V AEROAFFAIRES sme radi, že môžeme spolupracovať a ponúkať vám súkromné lietadlá Bombardier. Ak sa chcete dozvedieť viac a rezervovať si let, vyplňte našu online ponuku alebo nás kontaktujte na +33(0)1 44 09 91 82.„