Bombardier: letecký výrobca

Global8000_Bombardier

Bombardier Aéronautique je kanadský výrobca letectva, ktorý založil skupina Bombardier.

Spoločnosť Bombardier je dnes známa ako výrobca letectva špecializujúci sa na výrobu súkromných tryskových lietadiel a výrobu lietadiel. M ale to nebolo vždy tak.

Táto spoločnosť je jedným z lídrov na trhu výroby lietadiel spolu s Airbusom, Boeingom, alebo Embraerom.

Povieme vám viac o histórii tohto výrobcu letectva, ktorý sa v priebehu histórie vyvíjal v rôznych odvetviach, ako aj o misiách, ktoré spoločnosť plní v súčasnosti.

Bombardier dnes:
Niekoľko čísel:
Bombardier je jedným z lídrov v globálnom leteckom priemysle. Tento výrobca má 4 900 lietadiel vo svojej globálnej flotile a 1 200 technikov, ktorí pracujú po celom svete na výrobe a správnej údržbe lietadiel Bombardier.

Americký gigant je prítomný v viac ako 12 krajinách, s najmenej 13 810 zamestnancami, v roku 2021, ktorí každý deň pracujú na výrobe výkonných súkromných tryskových lietadiel.
Výrobca súkromných tryskových lietadiel zaviazaný silným hodnotám:
Výrobca lietadiel Bombardier zaviedol 5 silných hodnôt, od príchodu súčasného generálneho riaditeľa, Érica Martela, v roku 2020. Ide predovšetkým o firemnú kultúru, ktorá sa sústreďuje na:

zamestnancov a zákazníkov
výkon
excelenciu
tímovú prácu
autenticitu

Bombardier si uvedomuje environmentálne akcie

Na ceste k dekarbonizácii!

Bombardier je súčasťou výboru GAMA veľkých výrobcov lietadiel (General Aviation Manufacturers Association) týkajúceho sa životného prostredia.

Jeho cieľ je jasný: byť aktérom v boji proti klimatickým zmenám, a obmedziť emisie, ktoré generuje letectvo vo všeobecnosti.

A to nie je všetko, za 5 rokov znížil svoju spotrebu neobnoviteľného leteckého paliva na polovicu. Spoločnosť Bombardier prechádza na čoraz viac udržateľného paliva.

Bombardier si zakladá na inováciách v oblasti lietadiel, ktoré sú čoraz menej energeticky náročné. Spoločnosť prehodnocuje mnohé prvky ako aerodynamiku, ale aj vytváranie nových motorov.

Okrem toho, aby sa dostal k veciam a bojom, ktoré Bombardier vedie, podporuje množstvo projektov, ako je ochrana lesov (napríklad v Mexiku). Cieľom je čo najviac bojovať proti znečisteniu skleníkovými plynmi.
História Bombardier: od pôvodov pozemnej dopravy po jeho vzlet
Pôvody Bombardier

Na začiatku 20. storočia, v roku 1907, presne, sa v Valcourte (Québec) narodí Joseph-Armand Bombardier. Tento génius vynaliezavosti a podnikania postavil vo veku 15 rokov svoj prvý snežný skúter. Jeho túžba je jasná: uľahčiť mobilitu ľudí bez ohľadu na klimatické podmienky (tu, zasnežené krajiny Kanady). A jeho prianie sa splnilo.

V roku 1937: jeho sedemmiestny snežný skúter (B7) sa dostáva na trh a dosahuje veľký komerčný úspech.

V roku 1959: na základe svojho úspechu so snežným autom uvádza tento rok slávny snežný skúter Ski-Doo.

Zmena vedenia

1966: Laurent Beaudoin sa stávagenerálnym riaditeľom spoločnosti. Táto spoločnosť začína novú éru. Spoločnosť sa chce diverzifikovať a rásť.

1969: Bombardier vstupuje na burzu (akcie sú kótované v Montreale a Toronte).

70. roky: Spoločnosť Bombardier (Transport) sa púšťa do železničnej dopravy a vozidiel ako sú autá pre jednotlivcov, ale aj pre verejnú dopravu ako sú metrovoé vozne.

Vzlet Bombardier
Od roku 1986, s nákupom spoločnosti Canadair, výrobca Bombardier konečne otvára svoju pobočku vleteckom priemysle a biznis letectve.

Potom sa zmocní vzdušného priestoru a vytvorí letecké programy pre leteckú dopravu. Takisto kupuje malé letecké spoločnosti, ktoré sú v ťažkostiach, aby ich obnovil a zvýšil zisky. Najprv spoločnosť Short Brothers, potom Learjet, ale aj Havilland Canada.

Bombardier pokračuje v práci svojich nových spoločností s biznis lietadlami. Potom sa púšťa do výroby biznis lietadiel s širokým trupom (Challengers) a ďalších programov lietadiel, ako aj do výroby amfibických lietadiel Bombardier 415 (na boj proti lesným požiarom) v roku 1994.

Napokon, skupina Bombardier sa zameriava na Learjety (rovnakého názvu ako bývalá spoločnosť) a biznis lietadlá nazývané Global, od roku 1993.

Bombardier aviation: jeho misie v letectve od roku 1989 do dnes
Obnovenie činnosti bývalých spoločností
Od roku 1989, sa spúšťa rada CJR (Canadair Regional Jet). Ide o dvojmotorové lietadlá s kapacitou od 50 do 100 miest v závislosti od modelu. Tieto lietadlá sú špecializované na regionálne lety. V súčasnosti sú to obľúbené linkové lietadlá pre tento typ letov.

Okrem toho sú niektoré z týchto CJR neskôr upravené na nákladné lietadlá na prepravu tovaru.

Následne sa objavuje ďalšia vlajková loď lietadiel Bombardier: rada lietadiel Learjet. Už od 90. rokov prepracovávajú a vylepšujú tieto slávne súkromné tryskové lietadlá, aby z nich urobili klenoty dizajnu. V kombinácii s nízkymi prevádzkovými nákladmi ponúkajú tieto biznis tryskové lietadlá ďalšie vylepšenia ako:

modernizácia kabíny
zvýšenie výkonu lietadla.

Výzvy na prekonanie
Niekoľko výziev čaká na tímy kanadského výrobcu.

V roku 1992, po akvizícii britského výrobcu Havilland (ktorý je súčasťou skupiny Boeing), sa Bombardier púšťa do výroby 50-miestnych dvojmotorových a bi-turbopropelérnych lietadiel. Je jediným, kto sa zameriava na tento typ regionálnych lietadiel.

Krátko nato sa s úspechom dosiahne nový úspech: Bombardier sa podarí výrazne znížiť hluk z bi-turbopropeléra.

To mu vynesie názov “Q Series”; Q znamená “quiet” pre tichý.
Epizóda C-Series
C-Series sú komerčné lietadlá, ktorých vznik bol oznámený v roku 2008. Tieto lietadlá sa stali v priebehu krátkeho času najsofistikovanejšími zariadeniami vkomerčnom letectve.

Po niekoľkých rokoch štúdií a vytvárania prvé C-Series uskutočňuje svojprvý let v roku 2013. Mnohé objednávky lietadiel sú očakávané od leteckých spoločností. To je prípad nemeckej spoločnosti Lufthansa, ktorá objedná približne šesťdesiat lietadiel (s odhadom na 2 miliardy dolárov).

Bombardier sa nielenže spojil, ale aj v roku 2017, so spoločnosťou Airbus, aby zvýšil hodnotu rady C-Series. Bohužiaľ, výrobca Bombardier bude musieť z projektu odstúpiť z dôvodu nedostatku prostriedkov.

Obrat Bombardier: bolestivý príbeh
Aj keď ste mohli vidieť Bombardier na leteckých výstavách, spoločnosť sa stala menej prítomnou vo vzduchu.

Až do roku 2020 a počas 5 rokov, kanadská spoločnosť vstúpila do plánu obnovy. V skutočnosti sa dlhy výrobcu hromadili a s cieľom zachovať spoločnosť a zabezpečiť jej budúcnosť, musela odstúpiť od niektorých projektov a zabudnúť na dodávky veľkých objednávok. Preto aj s veľkým úspechom rady C-Series, Bombardier musel vzdať pokračovanie v projekte.

Rovnako bola divízia Bombardier Transport predaná spoločnosti Alstom vo februári 2020. To umožnilo spoločnosti výrazne znížiť svoje dlhy.

V roku 2020 sa generálny riaditeľ priemyslu mení a Éric Martel preberá vedenie spoločnosti. Bombardier sa zameriava na svoju činnosť, ako aj iní výrobcovia lietadiel, výlučne na biznis lietadlá.

Jedna stránka sa zatvára, iná sa otvára a už priniesla niekoľko významných inovácií pre vesmírny priemysel.
Stratégie a akcie Bombardier dnes

Bombardier má za cieľ byť svetovým lídrom v priemysle: prostredníctvom svojich výkonov, hodnoty, ktorú prináša svojim zákazníkom a akcionárom, a prostredníctvom svojej prevádzkovej excelencie. Skrátka, naším cieľom je rozšíriť výnimočné výkony našich produktov a talentovaných zamestnancov na celú našu spoločnosť.Éric Martel, generálny riaditeľ a predseda Bombardier.

Niekoľko čísel o segmente súkromných tryskových lietadiel Bombardier
Za menej ako dva roky sa Bombardier rozhodol venovať výlučne biznis letectvu.

Určite budete mať šancu vidieť ich lietadlá nad parížskymi dráhami počas výstavy v Bourget.

Výzva bola úspešne splnená, čo môžeme vidieť na týchto niekoľkých číslach.

142, to je počet tryskových lietadiel, ktoré Bombardier dodal v roku 2020.
452 miliónov dolárov, to predstavuje najväčšiu objednávku lietadiel v roku 2021, s desiatkami tryskových lietadiel na dodanie.

3 rodiny biznis tryskových lietadiel
Zamerať sa na podstatné, to je to, čo chce Bombardier so svojimi leteckými zariadeniami. A to nie je prekvapujúce, s takmer 4 900 zariadeniami v prevádzke, tento výrobca je nevyhnutným lídrom v oblasti návrhu súkromných lietadiel, ktorých povesť je už známa.

Pôsobia v niekoľkých kategóriách súkromných tryskových lietadiel: Learjet, Challenger a Global. 

Rada Global ponúka najväčšie biznis lietadlá v flotile leteckých zariadení skupiny.

Global 7500 je navyše najväčšie v prevádzke k dnešnému dňu s jednou z najväčších letových vzdialeností. S viacerými priestormi v rámci jedného lietadla sa budete cítiť oddýchnutí aj na dlhom lete.

Flotila lietadiel Challenger je najpredávanejšími tryskami Bombardier.

Sú to kombinácie inovácií a technológií ako ich posledný model, Challenger 3500. Ten by mal vzlietnuť v roku 2022 a ponúka neuveriteľné vlastnosti.

Nakoniec Learjet 75 Liberty kombinuje pohodlie cestovania a zároveň spĺňa najprísnejšie bezpečnostné normy v leteckom priemysle. To z neho robí nevyhnutný trysk na trhu.
Rôzne prevádzky Bombardier
Kto hovorí o dodávke tryskových lietadiel, hovorí nevyhnutne o továrňach s vysokou produkciou na ich výrobu.

Kanadská spoločnosť má svoje sídlo v Montreale. Hlavné továrne rôznych lietadiel Bombardier sa nachádzajú v Québecu. Je ich štyri, pričom dve hlavné sú:

Napríklad továreň, ktorá vykonáva konečnú montáž C-Series v Mirabel, v Québecu. 
Továreň Saint-Laurent (Québec) vyrába niektoré komponenty biznis tryskových lietadiel.

Ďalšie továrne dopĺňajú rodinu a pracujú na špecifických častiach a komponentoch lietadla, ako sú krídla alebo kryty. Ale aj na leteckej údržbe alebo na zákazníckom servise. Tieto prevádzky sa rozprestierajú na medzinárodnej úrovni, vo viac ako desiatich krajinách.

V AEROAFFAIRES sme radi, že môžeme spolupracovať a ponúknuť vám súkromné tryskové lietadlá Bombardier. Ak sa chcete dozvedieť viac a rezervovať si svoj let, vyplňte našu online ponuku alebo nás kontaktujte na +33(0)1 44 09 91 82.

  • Aké sú súkromné tryskové lietadlá Bombardier?

    „Jety Bombardier sú známe prostredníctvom 3 hlavných radov:

    • Global, ako Global 7 500
    • Challenger, ako Challenger 3 500
    • Learjet, ako Learjet 40 alebo Learjet 75

  • Ako sa Bombardier snaží znížiť svoj environmentálny dopad?

    Bombardier je veľmi dynamickým hráčom v oblasti inovácií. Tento výrobca lietadiel neustále inovuje, aby sa pokúsil čo najviac znížiť svoju uhlíkovú stopu a spotrebu leteckého paliva. Taktiež investuje do mnohých environmentálnych projektov.

  • Aké sú výhody súkromných tryskových lietadiel Bombardier?

    Privátne tryskové lietadlá Bombardier sú známe pre:

    • ich veľký dolet, ako Global 7 500
    • ich technológiu, ako Challenger 3 500
    • ich bezpečnostné normy