Beechcraft je výrobca leteckých prúdových lietadiel a tiež ľahkej aviatiky. Tento výrobca lietadiel je tiež známy svojimi vynikajúcimi lietadlami v oblasti vojenstva.
Dnes je tento americký výrobca známy svojou produkciou lietadiel Beechcraft King Air, ale aj Beechcraft 1900.
AEROAFFAIRES vám predstaví históriu tohto výrobcu lietadiel, jedného zo prvých priekopníkov biznis aviácie až do dnešného dňa.
Beechcraft dnes:
Niektoré čísla:
Dnes patrí výrobca Beechcraft obrovskej leteckej spoločnosti: Textron Aviation.
Spoločnosť zamestnáva 15 000 zamestnancov na celom svete. Nemáme informáciu o počte zamestnancov v entite Beechcraft.
A obrat Textron Aviation v Európe dosiahol 22,6 milióna eur v roku 2021.
Zodpovedný výrobca:
Zodpovedne, prostredníctvom akcií, ktoré vzala spoločnosť Textron Aviation, sa Beechcraft snaží reagovať na nové výzvy v odvetví, ktoré sú spojené s životným prostredím.
Preto sa spoločnosť Beechcraft zaviazala znížiť svoje emisie uhlíka o 50 % do roku 2050.
Spoločnosť tiež informuje o:
- jej použití „zeleného“ paliva
- jej cieľu znížiť do roku 2025 svoju spotrebu energie o 10 %.
- jej „ekologických“ interiéroch lietadiel
Pôvod Beechcraft
- 1924 : História tohto výrobcu sa začína s Clyde Cessna a Walter Beech. Ide o dvoch partnerov, ktorých spoločným cieľom je vytvárať lietadlá. Avšak už sa objavujú nezhody ohľadom typu lietadla, ktoré sa má vytvoriť. Keď jeden (Cessna) chce vyrábať monoplánky, druhý (Walter Beech) sa snaží o výrobu dvojplošníkov.
- 1927 : Obaja spoločníci sa rozchádzajú a idú každý svojou cestou. Spoločnosť Cessna Aircraft Corporation bola založená Clydeom Cessnom.
- 1932 : Walter Beech a jeho manželka Olive Ann Beech zakladajú svoju vlastnú značku: Beech Aircraft Corporation, bežne nazývanú: Beechcraft.

Spustenie spoločnosti
Jedným z prvých cieľov, ktoré si stanovili manželia Beech, bolo postaviť prúdové lietadlo s pokročilými letovými technológiami, ktoré by malo 5 miest a bolo by rovnako luxusné ako interiér limuzíny.
Takže v tom istom roku spoločnosť vzlietla a začala sa rozbiehať s novým lietadlom. Ide o súkromný prúdový Model 17 Staggerwing. To vzlieta v novembri 1932 a od svojho prvého letusa stáva najrýchlejším dvojplošníkom na trhu. Jeho maximálna rýchlosť dosahuje 323 km/h, čo sú fenomenálne rýchlosti pre tú dobu. Tieto prúdové lietadlá sa predávali po stovkách, ako civilným, tak aj pre americké vojenské operácie.
Ich prvé dielo je veľký úspech.
Spoločnosť je veľmi zameraná na spokojnosť svojich zákazníkov a na technológie, ktoré ponúka. Walter Beech a jeho manželka mali cieľ vytvoriť najlepšie lietadlo na svete. To je dodnes filozofia, ktorou Beechcraft disponuje.
Po impozantnom počte 781 vyrobených kusov sa výroba Modelu 17 končí v roku 1948. Uvoľnilo to miesto pre rozvoj Modelu 18 (Twin Beech), vytvoreného v roku 1937.
Lietadlá Beechcraft sa diverzifikujú
Model 18
Ako ste pochopili, špecialitou Beechcraft nie sú pravidlové lietadlá, ale malý model lietadla, prúdové lietadlo, ďaleko od civilného letectva. Ďalšie inovácia budú prichádzať postupne. Po Modelu 17, sa Model 18 vyrábal takmer 40 rokov až do roku 1970.
Americká spoločnosť vie zabezpečiť a zvýšiť reputáciu svojich slávnych lietadiel. Tieto lietadlá boli mimochodom okamžite preplnené objednávkami počas druhej svetovej vojny. Skutočne, americkí piloti realizovali väčšinu svojich výcvikových letov na týchto prístrojoch. To spôsobilo, že spoločnosť prešla z 235 na viac ako 2000 zamestnancov, aby uspokojila všetky požiadavky, ktoré prišli nečakane.
Bonanza
V roku 1947 sa Bonanza narodil, čo bude jedno z vlajkových lietadiel výrobcu Beechcraft.
Tento revolučný model má svetový rekord v najdlhšom období výroby v histórii súkromného letectva. Skutočne, toto piestové lietadlo sa vyrábalo takmer 60 rokov.
Tento 6miestny stroj s cestovnou rýchlosťou 300 km/h je stále v prevádzke aj dnes. Zaručuje vám výkon a technologickú kvalitu na prvotriedne vzlety a pristátia.
Tieto lietadlá sú prvé z dlhej série, ktorú Beechcraft bude postupne vyrábať. Nižšie uvidíte všetky biznis lietadlá, ktoré Beechcraft vyrobil.
Zmena smerovania
V roku 1950 prišiel zvrat v histórii spoločnosti. Skutočne, výkonný riaditeľ tej doby Walter Beech náhle zomrel. Jeho manželka Olive Ann Beech následne prevzala vedenie a stala sa prezidentkou spoločnosti na 30 rokov. Bola jednou z mála žien, ktoré boli riaditeľkami vo Spojených štátoch.
Skupina však neukončila svoju činnosť, naopak, v týchto rokoch sa rozrastala. Spoločnosť má 10 výrobných závodov a 17 dcérskych spoločností. Počas jej predsedníctva sa predaje Beechcraftu strojnásobili.
Ale v februári 1980, prišiel čas na to, aby prezidentka zložila funkciu a odovzdala riadenie Beechcraftu spoločnosti Raytheon, ktorá odkúpila jej spoločnosť.
Fúzia s Hawkerom a zmeny vlastníctva
V auguste 1993, Raytheon tiež získava výrobcu Hawker.
Nasledujúci rok, obe entite Hawker a Beechcraft sa zlúčia do jednej nazvanej Raytheon Aircraft. Po dobu ôsmich rokov sa názvy oboch spoločností vymazali, ale v roku 2002 sa to vrátilo späť a obidve značky sa opäť objavili.
Nasledoval, v 2007, ďalší zvrat vlastníctva. Raytheon opúšťa letecký priestor a akúkoľvek leteckú činnosť. Americké a kanadské investičné fondy sa spojili a odkúpili spoločnosť a premenovali ju na Hawker Beechcraft.
Niekoľko rokov neskôr, v roku 2011, zažila firma ťažký úder, keď upadla do bankrotu. Spoločnosť bola predaná Textronu v roku 2013. Ten už vlastní Bell, výrobcu helikoptér, ale aj najstaršieho konkurenta Beechcraftu: Cessnu. Títo dvaja sa stali partnermi a dnes prevádzkujú približne 70 000 biznis prúdových lietadiel na celom svete.
Obrovskou výhodou tejto spoločnosti je, že pôsobia na malých modeloch biznis lietadiel, zatiaľ čo mnohí európski a americkí leteckí výrobcovia (ako Dassault alebo Gulfstream) vyrábajú oveľa väčšie biznis prúdové lietadlá s dlhším dosahom.

3 hlavné rady lietadiel Beechcraft dnes
Baron G58
Tento malý veľmi ľahký súkromný prúdový je dvojmotorové lietadlo s piestom. Je schopný pojať 6 osôb pri letovej rýchlosti 325 km/h.
Je ideálny na krátke cesty, ktoré sa dajú absolvovať v priebehu jedného dňa. Je to ekonomický model biznis letectva.
Kombinácia praktickosti, remeselného umenia a efektívnosti robí z tohto prúdového lietadla ideálnu voľbu na krátke výlety či na pracovnú cestu, a to všetko bezpečne!
Rada King Air
Vo flotile, ktorú produkuje Beechcraft, rodina King Air obsahuje niekoľko modelov ako King Air 200 alebo King Air 350.
Sú to turbopropelery, ktoré pojmú až 8 cestujúcich, ideálne na krátke lety.
Sú to nevyhnutné modely výrobcu, ktoré preukázali svoju odolnosť a robustnosť. Sú veľmi komfortné a majú moderný dizajn. To všetko s dotykom moderných avionických technológií.
Beech 1900D
Beech 1900D, evolúcia 1900C, je letadlo oveľa väčšie ako to, čo tento výrobca pôvodne ponúkal.
Toto súkromné turbopropelérne lietadlo sa líši od iných typov lietadiel. Môže pojať až 19 cestujúcich.
Jeho využitie je preto ideálne pre skupinové lety, môže sa však použiť aj na letecký prepravný.
Nakoniec, so svojou kabínou, ktorú je možné upraviť, lietadlo môže byť tiež použité pre zdravotné evakuácie (EVASAN). Skutočne, je možné do nej umiestniť 6 nosidiel so všetkým potrebným zdravotným vybavením.
Foto kredit: Beechcraft[/caption>
Prenájom Beechcraftu s AEROAFFAIRES
Napriek rokov predajom spoločnosti a vlastníckym zmenám, spoločnosť Beechcraft nikdy nestratila svoje brilantné postavenie ani renomé.
Teraz nie je čas, aby schovala podvozok. Má jeden z najbohatších odkazov na trhu súkromnej aviácie</strong, umožňuje jej konkurovať s inými rivalmi. Niektoré modely sú však používané leteckými spoločnosťami pri ich zdravotných repatriáciách a tiež v oblasti armády. Táto spoločnosť reaguje na rôzne a rozmanité požiadavky a ponúka prispôsobené biznis prúdové lietadlá.
Ak hľadáte malý súkromný prúd Beechcraft, u AEROAFFAIRES máme možnosti vybrať zariadenia, ktoré potrebujete. Prosím, vyplňte online ponuku alebo nás kontaktujte na +33 (0) 1 44 09 91 82.