NEVÁHAJTE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA ZIMNÚ SEZÓNU!

Žiadosť o cenovú ponuku
Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Koľko paliva spotrebuje súkromné lietadlo a aké sú ekologické riešenia?

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Je obchodná letecká doprava zlučiteľná s ekologickou transformáciou?

Dôkazy sú jasné: zajtra už nebudeme cestovať tak ako dnes. V dôsledku ekologickej transformácie sa menia modely spotreby v obchodnej leteckej doprave a objavujú sa nové ambície. Objavujú sa technologické pokusy o vývoj lietadiel, ktoré sú nielen efektívnejšie, ale aj udržateľnejšie a oveľa menej znečisťujúce. Sme svedkami dekarbonizácie oblohy, čo je spoločná výzva pre letecké spoločnosti, ktoré sú čoraz úspornejšie.

V tomto článku sa AEROAFFAIRES pozrie na spotrebu paliva súkromného lietadla, na pokroky dosiahnuté v oblasti udržateľnosti a na konkrétne riešenia, ktoré formujú budúcnosť leteckej dopravy.

Súkromné lietadlo: priateľ alebo nepriateľ klímy?

Je samozrejmé, že v posledných rokoch došlo k skutočnému nárastu ekologického povedomia. Viac ako kedykoľvek predtým sa spôsoby dopravy spochybňujú, prehodnocujú a optimalizujú s cieľom znížiť povestnú „uhlíkovú stopu“.

Obchodná letecká doprava nie je výnimkou a mnohí sú skeptickí, pokiaľ ide o súvislosť medzi touto disciplínou a ekológiou.

Nie je to prekvapujúce, keď si rozoberieme cenu letenky a náklady na palivo tvoria štvrtinu z nej. Podľa skupiny expertov OSN pre klímu 5 % emisií CO2 pochádza z leteckej dopravy a obchodná letecká doprava tvorí 8 % tejto dopravy.

Účastníci leteckého sektora preto musia zdvojnásobiť svoje úsilie o inováciu, mobilizáciu a vynovenie ekologicky zodpovedného spôsobu dopravy.

Koľko paliva v skutočnosti spotrebuje lietadlo?

Je ťažké dať jednotnú odpoveď na otázku „koľko paliva spotrebuje lietadlo“, pretože spotreba paliva závisí od mnohých parametrov. Každý model lietadla sa správa inak v závislosti od jeho konštrukcie, poslania a letových podmienok.

Medzi hlavné faktory ovplyvňujúce spotrebu paliva lietadla patria

  • Typ lietadla (na krátke, stredné alebo dlhé trate) ;
  • Poskytovaná služba (počet prepravených cestujúcich alebo náklad v tonách);
  • Vzdialenosť letu (čím kratší let, tým náročnejšia na palivo je fáza vzletu);
  • Cestovná rýchlosť a výška letu;
  • Poveternostné podmienky a podmienky leteckej prevádzky (čakanie na zemi alebo počas letu);
  • Vzletová hmotnosť, ktorá zahŕňa cestujúcich, batožinu, náklad a palivo.

Vezmime si príklad diaľkového lietadla, ako je Airbus A350. Pri 800-kilometrovom lete so vzletovou hmotnosťou približne 245 ton spotrebuje toto lietadlo približne 48 ton paliva, teda takmer 60 000 litrov parafínu.

To predstavuje priemernú spotrebu 75 litrov na jeden kilometer, ktorá sa rozdelí na niekoľko stoviek cestujúcich.

Významný pokrok smerom k udržateľnejšej leteckej doprave

1. Zvyšovanie úspor energie

Výrobcovia lietadiel sa už niekoľko rokov snažia znížiť emisie C02 spôsobené leteckou dopravou. Spoločnosti ako AirBus a Boeing oprávnene investujú do úspornejších modelov, ako sú Airbus 220 a Boeing 787.

V roku 2010 spoločnosť Airbus dokonca uviedla na trh rad lietadiel „Neo“, čo je skratka pre „new engine option“, ktoré sú určené na zmiernenie tohto problému. Ide o prepracovanie konštrukcie lietadla so štíhlejšími krídlami a výberom ľahkých materiálov, ako sú uhlíkový kompozit, titán a hliník.

Niektoré letecké spoločnosti prechádzajú na turbovrtuľové lietadlá, ktoré spotrebujú menej paliva. Súkromné lietadlá spotrebujú v priemere len 3,5 litra paliva na 10 kilometrov a na jedného cestujúceho. Ekologická špička“ sa preto presadzuje na trhu obchodnej leteckej dopravy s lietadlami, ktoré sú prestížne, ale málo znečisťujú životné prostredie.

2. Ekologické palivo pre leteckú dopravu

Ďalším významným vývojom je uvedenie nového typu leteckého paliva na trh. Na trh sa dostávajú prvé šarže certifikovaných biopalív vyrobených z lesného a poľnohospodárskeho odpadu, rastlinných olejov a repy.

Hoci sa táto možnosť už osvedčila v automobilovom sektore, má veľký potenciál aj pre lietadlá. Odhaduje sa, že tieto biopalivá môžu znížiť emisie CO2 až o 80 %, pretože ich môžu absorbovať rastliny.

V rámci programu Lab’line spustila spoločnosť AirFrance niekoľko letov Toulouse – Paríž s použitím lietadiel poháňaných biopalivami. Viaceré združenia, ako napríklad Združenie výrobcov všeobecného letectva (GAMA), tiež spojili svoje sily s cieľom vyvinúť udržateľné palivo, ktoré je ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.

Niektoré príklady aktérov tejto koalície: Air BP, Aviator, Bombardier, Dassault Aviation, Embraer, Gulfstream, Textron Aviation a World Fuel Services, Avfuel, Diamond Aircraft

Ak vás zaujímajú títo výrobcovia lietadiel, prečítajte si náš článok o výrobcoch súkromných lietadiel.

3. Výzva vysokovýkonného lietadla s nulovými emisiami

V roku 2015 spoločnosť Eviation uviedla na trh svoje 9-miestne lietadlo „Alice“ s 2 členmi posádky, ktoré sľubuje dolet 1 000 km bez najmenších emisií škodlivín.

Elektrické lietadlo dokáže letieť aj cestovnou rýchlosťou 520 km/h a čas jeho dobíjania je o polovicu kratší ako čas používania. Toto lietadlo poháňajú tri vrtule s výkonom 260 kW a zdá sa, že ide o jedno z prvých životaschopných 100 % elektrických lietadiel.

Môžeme sa teda pýtať, či by sa táto technológia dala použiť aj na väčšie lietadlá. Odpoveď znie áno: je to ďalší veľký krok pre výrobcov lietadiel..

Elektrické súkromné lietadlá: budúce riešenie pre udržateľnejšie letectvo?

Podniková letecká doprava čelí rastúcim environmentálnym výzvam a skúma nové spôsoby znižovania svojej uhlíkovej stopy. Medzi nimi sú sľubnou alternatívou elektrické lietadlá a súkromné tryskáče. Tieto lietadlá, ktoré sú tiché, inovatívne a počas letu neznečisťujú životné prostredie, by mohli predstavovať budúcnosť ekologickejšieho letectva.

Tieto elektrické lietadlá, ktoré sú stále vo fáze vývoja, by sa mali postupne dostať na trh v priebehu nasledujúceho desaťročia. Ich zavedenie by mohlo zásadne zmeniť štandardy súkromnej leteckej dopravy a zosúladiť komfort, účinnosť a udržateľnosť.

Ak sa chcete dozvedieť viac o modeloch, ktoré sa v súčasnosti navrhujú, o technologickom pokroku a budúcich výzvach, prečítajte si náš článok venovaný elektrickým súkromným lietadlám a ekologicky zodpovednému letectvu.

aEROAFFAIRES: konkrétny záväzok voči životnému prostrediu

Keďže ekológia nie je obmedzenie, ale zodpovednosť, spoločnosť AEROAFFAIRES sa tiež zaviazala k ohľaduplnejšiemu prístupu k našej planéte.

Vďaka nášmu programu SkyCO2 sa 100 % emisií CO2 vyprodukovaných pri každom súkromnom lete kompenzuje podporou ochrany pralesov v Peru. So spoločnosťou AEROAFFAIRES si môžete rezervovať let za najlepšie ceny, v úplnom bezpečí a s veľmi malým vplyvom na životné prostredie.

Ak si chcete prenajať súkromné lietadlo, kontaktujte nás 24 hodín denne na čísle +33 (0) 1 44 09 91 82.

  • Aké sú výhody prenájmu súkromného lietadla v porovnaní s komerčným letom?

    Prenájom súkromného lietadla ponúka množstvo výhod vrátane flexibility rozvrhu, rozmanitejších príletových a odletových letísk, úspory času vďaka zjednodušeným formalitám pri nástupe do lietadla a vyššieho komfortu vďaka priestranným kabínam a službám na mieru.

  • Ako funguje kompenzácia emisií uhlíka na stránke AEROAFFAIRES?

    Spoločnosť AEROAFFAIRES kompenzuje 100 % emisií CO₂ vyprodukovaných počas každého letu prostredníctvom svojho programu SkyCO₂. To sa deje formou finančnej podpory projektov na ochranu pralesov, napríklad v Peru, ktoré absorbujú vypustené emisie CO₂.

  • Sú už k dispozícii elektrické súkromné lietadlá na prenájom?

    V súčasnosti sú súkromné lietadlá na 100 % elektrický pohon, ako napríklad Eviation Alice, stále vo fáze vývoja alebo certifikácie. Zatiaľ sa nepredávajú na súkromné lety, ale v nasledujúcich rokoch by sa mohli stať jednou z možností.

  • Aké druhy biopalív sa používajú v obchodnom letectve?

    Udržateľné biopalivá pre lietadlá sa často získavajú z poľnohospodárskeho odpadu, recyklovaných rastlinných olejov alebo nepotravinárskej biomasy. V porovnaní s tradičným parafínom znižujú emisie CO₂ až o 80 %.

  • Je možné prenajať si súkromné lietadlo na veľmi krátke cesty (menej ako 500 km)?

    Áno, niektoré súkromné lietadlá, najmä turbovrtuľové alebo veľmi ľahké lietadlá (VLJ), sú vhodné na krátke vzdialenosti a môžu byť ekonomické na regionálnych trasách.

  • Ako si vybrať súkromné lietadlo, ktoré je najšetrnejšie k životnému prostrediu?

    Najnovšie tryskové lietadlá (napríklad modely Airbus „Neo“ alebo turbovrtuľové lietadlá) sú vo všeobecnosti úspornejšie. Poradcovia spoločnosti AEROAFFAIRES vás môžu nasmerovať k možnostiam, ktoré najmenej znečisťujú životné prostredie počas vašej cesty.

  • Existujú nejaké obmedzenia súkromných letov z dôvodu environmentálnych predpisov?

    Niektoré mestá alebo krajiny zavádzajú uhlíkové dane alebo obmedzenia hluku, najmä v Európe. Informujte sa u svojho poskytovateľa služieb o prípadných obmedzeniach v danej destinácii.

  • Koľko cestujúcich môže nastúpiť do súkromného lietadla?

    To závisí od modelu: veľmi ľahké lietadlá (VLJ) majú 4 až 6 sedadiel, zatiaľ čo lietadlá so širokým trupom (ako napríklad Gulfstream G650) môžu prepravovať až 19 osôb.

  • Sú lety súkromným lietadlom bezpečnejšie ako komerčné lety?

    Obchodná letecká doprava spĺňa rovnaké bezpečnostné normy ako komerčná letecká doprava, so skúsenými posádkami a prísnymi technickými kontrolami. Malé lietadlá môžu dokonca pristávať na dráhach neprístupných pre väčšie lietadlá, čo znižuje určité riziká.

  • Ako si môžem rezervovať let u sprostredkovateľa, ako je AEROAFFAIRES?

    Jednoducho kontaktujte ich tím 24 hodín denne, 7 dní v týždni telefonicky alebo prostredníctvom ich webovej stránky. Ponúkajú individuálne ponuky, logistickú podporu a možnosti kompenzácie emisií oxidu uhličitého.

  • Existujú ekologické alternatívy k súkromným lietadlám na služobné cesty?

    Na kratšie cesty sa dajú využiť vrtuľníky alebo špičkové vlaky (napríklad Orient-Express), ktoré však nenahradia rýchlosť a prepojenie lietadiel.