NEZABUDNITE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA LETNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

EÚ udelila Volocopteru certifikát!

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

V čase, keď je ekologická transformácia v centre diskusie, niektoré začínajúce podniky vyvíjajú inovatívne projekty. Takým je aj nemecký start-up Volocopter, ktorý sa špecializuje na mestskú leteckú mobilitu a vyvinul lietajúci taxík Volocity. Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) vydala osvedčenie na let v režime dronu (bez pasažiera) a v nerizikových oblastiach. Volocity, ktorý menej znečisťuje ovzdušie, pretože je poháňaný elektrinou, a je flexibilnejší, pretože sa pohybuje vo vzduchu, predstavuje alternatívu k znečisteniu ovzdušia spôsobenému masívnou automobilovou dopravou, najmä vo veľkých mestách.

Photo credit: @Volocopter

Volocopter je prvým začínajúcim podnikom s projektom eVTOL, elektrického lietajúceho taxíka s vertikálnym vzletom a pristátím, ktorý získal od agentúry EASA schválenie DOA (Design Organisations Approvals), čo mu umožňuje pokračovať vo vývoji svojho lietajúceho taxíka s rozšírenou autonómiou. „Schválenie konštrukčnou organizáciou je kľúčovým krokom k získaniu komerčnej certifikácie a približuje letecké taxíky k sebe,“ hovorí Florian Reuter, generálny riaditeľ spoločnosti Volocopter.

Photo credit: @Aerobuzz

Nemecká spoločnosť následne 24. júna 2021 získala licenciu na lietanie od EASA, úradu zodpovedného za leteckú bezpečnosť v EÚ, čím potvrdila svoj náskok pred konkurenciou.

Volocity dokáže prepraviť dve dospelé osoby a ich batožinu na vzdialenosť 35 km pri maximálnej rýchlosti 110 km/h. Ambíciou spoločnosti Volocopter je nahradiť vrtuľník ako prostriedok expresnej dopravy v husto obývaných mestských oblastiach, ale predovšetkým chce explodovať rast v tomto sektore. Lietajúci taxík Volocopter je založený na technológii odvodenej od dronov: 9 batérií a 18 elektromotorov, každý s vrtuľou. Hlavnou výhodou Volocity je, že je 5-krát tichší ako vrtuľník.

Ciele spoločnosti Volocopter na rok 2023

K dnešnému dňu toto schválenie EASA umožňuje spoločnosti Volocity prevádzkovať lety v jasne vymedzených oblastiach s nízkym rizikom. Dron Volocopter Volocity doteraz uskutočnil len úvodné lety v rámci skúšok v Helsinkách, Singapure a Dubaji.

Akreditácia EASA preto zdôrazňuje životaschopnosť procesov spoločnosti Volocopter a umožňuje jej dostatočne vysokú úroveň bezpečnosti pri výrobe a každodennom používaní.

Photo credit: @AeroBuzz. Volokoptéra počas skúšobného letu v Singapure

V súčasnosti sa navrhuje ďalšia nákladná verzia lietajúceho taxíka 2X na prepravu tovaru. Pokiaľ ide o Volocity, spoločnosť Volocopter dúfa, že ho uvedie na trh už v roku 2023, najmä preto, že každá zo 70 spoločností na celom svete vyvíja svoj vlastný prototyp lietajúceho taxíka na báze rovnakého typu, ako napríklad Airbus, ktorý v júni 2019 predstavil svoj druhý prototyp autonómneho lietajúceho taxíka Alpha One: Alpha Two, lietadlo, ktoré sa vyznačuje mnohými inováciami a technickými vylepšeniami, napríklad absenciou kokpitu.

Nemecký začínajúci podnik Volocopter oznámil otvorenie rezervácií na prvé komerčné lety svojho prvého lietajúceho taxíka Volocity. Celkovo je k dispozícii 1 000 leteniek a za 2 dni ich už bolo rezervovaných viac ako 550. Pokiaľ ide o ceny, jediným známym údajom je, žepätnásťminútový let bude stáť 300 eur na cestujúceho.

Cesta medzi Roissy a La Défense netrvá VTOL dlhšie ako pätnásť minút, zatiaľ čo autom trvá najmenej štyridsať minút.

Cieľom spoločnosti Volocopter je zrealizovať projekt do roku 2023, aby návštevníci a obyvatelia Paríža mohli cestovať medzi Parížom a olympijskými miestami v rámci olympijských hier v roku 2024.

V záujme urýchlenia realizácie tohto projektu pre olympijské hry 2024 podpísali 30. septembra región Ile-de-France, RATP a Aéroports de Paris spoločnú dohodu o mestskej leteckej mobilite, ktorá umožní vytvoriť testovaciu zónu na letisku Pontoise a zároveň podporí prechod leteckej dopravy na ekologickú.

„Štruktúrovanie sektora leteckej mobility okolo letiska Pontoise – Cormeilles-en-Vexin je v súlade s dynamikou plánu obnovy regiónu, závermi konferencie COP a olympijskými a paralympijskými hrami v roku 2024. Toto podujatie predstavuje výnimočnú príležitosť na mobilizáciu leteckého priemyslu a zviditeľnenie Parížskeho regiónu tým, že ho zviditeľní ako referenčný región na svetovom trhu mestskej leteckej mobility ,“ hovorí Valérie Pécresse, predsedníčka Parížskeho regiónu.

Photo credit: @GroupeADP

Budúcnosť leteckej mobility vo veľkých mestách

Certifikácia EASA ešte neumožňuje začať komerčné lety, ale predstavuje kľúčový krok k prvým komerčným letom plánovaným na olympijské hry v Paríži v roku 2024. Olympijské hry už nie sú len športovou súťažou, ale aj geopolitickým posolstvom, demonštráciou sily a moci krajiny, ktorá ich organizuje, založenou na športovej soft power. Olympijské hry 2024 v Paríži preto predstavujú pre Francúzsko príležitosť zažiariť na medzinárodnej scéne.

Projekt rozvoja mestskej leteckej mobility posilňuje príťažlivosť regiónu Ile-De-France v medzinárodnom meradle, a to prostredníctvom spolupráce rôznych verejných a súkromných aktérov, medzi ktorých patrí napríklad Helifirst, vrtuľníková letecká spoločnosť špecializujúca sa na obchodnú leteckú dopravu, a Helipass, digitálna platforma na rezerváciu letov vrtuľníkom v rámci riadenia prevádzky. V sektore „dopravných prostriedkov“ boli v súčasnosti vybrané tri spoločnosti, ktoré budú prevádzkovať svoje lietajúce taxíky v rámci olympijských hier 2024 v Paríži: Volocopter, Airbus a Ehang, čínsky start-up.

Doplnkové služby medzi Volocopterom a obchodným letectvom?

Prenájom súkromného lietadla je základným nástrojom na splnenie časových obmedzení. Zákazníci prenájmu súkromných lietadiel hľadajú flexibilitu, bezpečnosť a rýchlosť. Spojenia medzi letiskami a centrami miest sú často komplikované a časovo náročné kvôli hustej cestnej premávke. Lietajúce taxíky by mohli v blízkej budúcnosti pomôcť vyhnúť sa dopravným zápcham a spojiť FBO s cieľovou destináciou. „Budú obsluhovať niekoľko bodov záujmu medzi letiskom Orlya letiskom Charles de Gaulle Etoile, ako aj centrum Paríža, prípadne heliport Issy-les-Moulineaux,“ hovorí Marie-Claude Dupuis, riaditeľka pre stratégiu, inovácie a rozvoj spoločnosti RATP.

Tieto elektrické vozidlá by vyriešili problém nadmernej dopravy vo veľkých mestách a zároveň by rešpektovali životné prostredie. Boli by tiež ideálnym doplnkom prenájmu súkromných lietadiel.

Tieto lietajúce taxíky však majú niekoľko nedostatkov vrátane veľmi obmedzeného dojazdu, nízkej rýchlosti (maximálne 110 km/h) a nízkej prepravnej kapacity. Napriek týmto nedostatkom sa však počet začínajúcich podnikov pôsobiacich na trhu leteckých taxíkov množí, najmä v Číne. Podľa štúdie, ktorú v roku 2019 vypracovala poradenská spoločnosť Oliver Wyman, budú lietajúce taxíky do roku 2035 predstavovať potenciálny trh v hodnote 35 miliárd USD. V skutočnosti by do roku 2035 mohlo byť v prevádzke viac ako 50 000 lietajúcich taxíkov v takmer 90 mestách na celom svete.

V blízkej budúcnosti by mohol poskytnúť riešenie problému zníženia preťaženia cestnej dopravy. „Myslíme si, že v budúcnosti budú eVTOLy vyzdvihovať zákazníkov v ich domovoch,“ hovorí Florian Reuter, generálny riaditeľ spoločnosti Volocopter.

Skupina ADP je hlavným podporovateľom projektu lietajúceho taxíka Volocopter. Parížske letisko Le Bourget je v súčasnosti vedúcim letiskom pre biznis letectvo. Je jediným subjektom skupiny ADP, ktorý má pracoviská prispôsobené pre rôzne kategórie lietadiel.

  • 2 letiská pre business aviation: Toussus-Le-Noble a Pontoise-Cormeilles-en-Vexin
  • 8 obchodných letísk: Chavenay, Chelles, Coulommiers, Etampes, Lognes, Meaux, Persan a Saint-Cyr
  • 1 heliport v Issy-Les-Moulineaux

Dokážeme si predstaviť 100 % leteckú a elektrickú dopravu v budúcnosti?

Tieto lietajúce taxíky by mohli vyzdvihnúť zákazníkov s obmedzeným časom a vysadiť ich doma alebo na inom mieste z rôznych lokalít skupiny Aéroports de Paris vrátane parížskeho letiska Le Bourget,heliportu Issy-Les-Moulineaux a letiska Pontoise, ktoré je v súčasnosti testovacou oblasťou pre lietajúce taxíky.

Photo credit: @01net. Testovací let Volocopteru v Le Bourget (Paríž)

Nemecký začínajúci podnik Volocopter predstavil v Singapure aj nový prototyp vertiportu, ktorý je určený pre lietadlo Volocity, s názvom VoloPort. Terminál bude modulárny, takže sa dá ľahko prispôsobiť rôznym mestským lokalitám, ako sú strechy budov, železničné stanice alebo parkoviská.

Photo credit : @Volocopter. Voloport v Singapure
Photo credit: @Volocopter

Naši odborníci na letectvo sú vám k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni na čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhajte a využite našu online ponuku na získanie odhadu ceny vášho súkromného letu.