NEVÁHAJTE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA ZIMNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Čo je to inžinier údržby lietadiel?

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

V oblasti letectva poznáme tie najviditeľnejšie profesie: letuška, pilot, stevard… Často však ignorujeme úlohy ľudí v zákulisí letectva, ktorí sú rovnako prítomní a nevyhnutní pre hladký priebeh cesty. Mechanik údržby je ich neoddeliteľnou súčasťou. Čo však táto práca v skutočnosti zahŕňa? Prečo je dôležitá a ako sa k nej dostanete?

mécanicien de maintenance
source: pixabay

Prečo práve mechanik údržby?

Skôr ako sa pozrieme na to, ako sa k tejto práci dostaneme, musíme pochopiť, prečo sú údržbári v leteckom manažmente potrební a prečo je táto úloha taká dôležitá.

Náročné letecké normy.

Nemôžeme spomenúť riadenie letectva bez toho, aby sme sa zmienili o príslušných normách a certifikáciách, ktorých je v tejto oblasti veľa. Medzinárodná organizácia civilného letectva (ICAO) riadi tento súbor noriem a certifikácií a stanovuje postupy, ktoré sa majú dodržiavať pri riadení medzinárodnej leteckej dopravy. Tieto normy sú obzvlášť dôležité pre dobré riadenie rizík a kvality.

Nehody sa stávajú príliš rýchlo.

Technické problémy spôsobujú 20 % nehôd lietadiel, takže existuje dobrý dôvod na optimalizáciu riadenia údržby lietadiel. V prípade technického problému je príčin nehody veľa a dochádza k nim rýchlo.

V letectve je dôležitý každý detail, a preto je veľmi dôležité mať mechanikov, ktorí sú kompetentní vo svojom odbore. Jediný opomenutý detail môže viesť k množstvu ďalších problémov, ktoré vyústia do nenapraviteľnej nehody.

Zložitosť lietadiel.

Každý vie, že lietadlo je pokročilá technológia, ktorá si vyžaduje hlboké znalosti, aby sa naučil, ako ju používať, alebo dokonca aby rozlúštil a pochopil jej používanie. Najmä v čase, keď sa technológie neustále vyvíjajú a my sa snažíme, aby boli lietadlá výkonnejšie, rýchlejšie, s dlhšou životnosťou alebo šetrnejšie k životnému prostrediu. Pre údržbu je preto nevyhnutný vyškolený a kompetentný technik. Zložitosť zariadení má dokonca vplyv na prácu údržbára, pretože v tomto odbore je bežná špecializácia.

Všetky tieto faktory sú rozhodujúce pre existenciu profesie, akou je mechanik údržby. Sú nevyhnutné pre plynulý chod leteckej dopravy.

Komplexná a prísna odborná príprava na povolanie mechanika údržby.

Široká ponuka technických školení.

Ako sa dá očakávať, povolanie mechanika údržby si vyžaduje špecifické akademické vzdelanie. Existuje niekoľko spôsobov, ako to dosiahnuť:

Letecká SPP s rôznymi špecializáciami, odborná maturita: letectvo s možnosťou voľby, všeobecné letectvo, údržba súvisiacich výrobných systémov, remeslá v oblasti elektriny a s ňou súvisiacich prostredí.

Maturitná úroveň s doplnkovou zmienkou o letectve s viacerými možnosťami.

Existuje aj niekoľko možností po maturite, vrátane leteckej techniky alebo elektrotechniky v rámci BTS (2-ročný vyšší odborný diplom). Úroveň A Bac+3 VUT GIM – priemyselné inžinierstvo a údržba so špecializáciou na letectvo.

Odborný stupeň v oblasti priemyselných remesiel: letecký priemysel, ktorý zahŕňa niekoľko rôznych kurzov.

Na úrovni Bac+3 je možné absolvovať aj odborný stupeň v oblasti údržby a technológií: multitechnické systémy. Napokon je možné vstúpiť do tohto povolania prostredníctvom armády, s maturitou alebo bez nej.

Aké vlastnosti sú pre túto prácu nevyhnutné?

Okrem zručností musí mať mechanik údržby prirodzené predpoklady pre túto prácu.

  • Otvorenosť a schopnosť prispôsobiť sa zmenám: na rozdiel od toho, čo si myslíte, pracovné podmienky mechanika údržby sa môžu pravidelne meniť; v daždi, vo vetre, s veľkým hlukom… Táto práca môže byť únavná a môžete sa ocitnúť v nepohodlných polohách, často vo výške, v hangári alebo na asfalte.
  • Byť puntičkár: letectvo sa riadi prísnymi pravidlami a lietadlá sú zložité, čo znamená, že musíte byť mimoriadne dôslední, pokiaľ ide o údržbu. Nehodu môže spôsobiť aj detail, preto je veľmi dôležité nenechať nič uniknúť.
  • Musíte mať určitú výdrž: táto práca si vyžaduje minimálnu fyzickú zdatnosť, pretože práca je zväčša manuálna a niekedy sa vykonáva v noci alebo v netradičnom čase.

Mechanik údržby v praxi.

Každodenný život mechanika údržby lietadiel.

Pri práci v tejto profesii sa v závislosti od špecializácie stretávate s prácou na rôznych misiách ako súčasť tímu. Nikdy teda nie ste sami, ale stále ste zodpovední za kvalitu svojej práce a máte určitú mieru samostatnosti.

Denne mechanik údržby dáva pozor na najmenší problém a kontroluje rôzne časti lietadla. Ak je špecializovaný, stará sa napríklad o motor, rádiový systém alebo vrtule.

Logicky kontrolujú aj zhodu a stav týchto častí.

Je zodpovedný za zisťovanie problémov a anomálií na lietadlách. Tým zaručuje bezpečnosť v každej fáze letu.

Pri výmene dielov alebo vykonávaní opráv sa mechanik údržby spolieha na dokumentáciu výrobcu.

V leteckom priemysle ide o dôležitú, ale málo známu profesiu.

Mechanik údržby je veľmi dôležitý a zohráva kľúčovú úlohu v oblasti bezpečnosti cestujúcich. Je to potrebné zamestnanie so zabezpečenou budúcnosťou. Mechanik zarobí mesačne od 1 600 do 1 700 EUR v čistom. Môže postúpiť na pozíciu vedúceho tímu, kedy zarobí od 1 900 do 2 500 EUR v čistom. Odmena sa líši podľa zamestnávateľa a prevádzky, na ktorú je mechanik pridelený.

Užitočná práca v letectve.

Mechanik údržby je jednou zo základných úloh na letisku. Je to práca, ktorá má budúcnosť a ktorá sa neustále vyvíja vďaka nástupu nových technológií. Vďaka svojim odborným znalostiam a vedomostiam zabezpečujú bezpečnosť a plynulý chod prevádzky.

V spoločnosti AEROAFFAIRE vám ponúkame zážitok z dokonalosti. Príďte nás objaviť na našu stránku a v prípade akejkoľvek požiadavky na prenájom obchodného lietadla nás kontaktujte na čísle +33 1 44 09 91 82, e-mailom: charter@aeroaffaires.com alebo vyplňte našu online ponuku. Ozveme sa vám čo najskôr.