NEVÁHAJTE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA ZIMNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Ceny nových lietadiel: kompletný sprievodca modelmi a cenami

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Videli ste na predaj malé súkromné lietadlo? Láka vás okružná jazda služobným lietadlom?

Ak ste sa rozhodli urobiť krok vpred a kúpiť lietadlo, či už dopravné alebo súkromné, pravdepodobne stojíte pred veľkou otázkou: ktoré si vybrať?

Samozrejme, všetko závisí od vašich potrieb, očakávaní a flexibility vášho rozpočtu. Lietadlo z druhej ruky nebude stáť rovnako ako nové.

Predstavujeme modely lietadiel uvedené na trh po roku 2018 a uvádzame ceny týchto nových lietadiel. Uvádzame aj niekoľko porovnaní so staršími modelmi.

Na trhu súkromnej leteckej dopravy dominujú Európa a Spojené štáty, ktoré spolu tvoria takmer 80 % svetového lietadlového parku, ale zároveň je na ňom čoraz väčšia konkurencia. Ako uvidíte, mnohé z najluxusnejších súkromných lietadiel, ktoré sa objavia na trhu v rokoch 2019 a 2020, nevyrábajú spoločnosti Airbus ani Boeing, ktoré sú najznámejšie svojimi dopravnými lietadlami.

Prinášame vám teda zoznam, ktorý zahŕňa modely osobných lietadiel, dopravných lietadiel dostupných na súkromný prenájom aj súkromných tryskáčov.

Cena nového osobného lietadla

Uvedenie do prevádzky: 1970

Dolet: 2 700 km

Kapacita: 5 cestujúcich

Poznámky: Beechcraft Baron 58 je určite najpopulárnejšie dvojmotorové piestové lietadlo na svete. Dokáže prepraviť až 5 cestujúcich rýchlosťou 370 kilometrov za hodinu. Na trhu je od 70. rokov minulého storočia a odvtedy bolo mnohokrát modifikované.

Cena: 1,4 milióna eur

Uvedené do prevádzky: 2011

Dojazd: 3 000 km

Kapacita: 5 cestujúcich

Poznámka: najžiadanejšia verzia TBM, TBM 900, je k dispozícii od roku 2019.

Cena: od 1,5 milióna eur

Foto: Commons Wikimedia

Cena nového ľahkého súkromného lietadla

Uvedenie do prevádzky: 2009

Dolet: 3 600 km

Kapacita: 6 cestujúcich

Poznámka: tento model Embraer dokáže prekonať dlhé vzdialenosti pre ľahké súkromné lietadlo.

Cena: 8 miliónov EUR

Uvedenie do prevádzky: 2008

Dolet: 2 200 km

Kapacita: 4 cestujúci

Poznámky: Od roku 2008 existuje niekoľko verzií. Najnovšou je Phenom 100EV, uvedený na trh v roku 2018.

Cena: 4,5 milióna EUR

Foto: Commons Wikimedia

Uvedenie do prevádzky: 2015

Dojazd: 1 300 km

Kapacita: 6 cestujúcich

Poznámky: Najnovšou verziou je HondaJetElite, ktorá je dokonale prispôsobená obchodnej leteckej doprave a má o 17 % dlhší dolet. Predáva sa za 5 miliónov eur a viac.

Cena: 4,5 milióna eur

Cena nového stredne dlhého biznis lietadla

Ak si chcete kúpiť business jet na stredne dlhé alebo turistické lety, odporúčame rad Cessna.

Foto: Wikimedia Commons

Cessna Citation Longitude

Uvedenie do prevádzky: 2019

Dolet: 6 300 km

Kapacita: 12 cestujúcich

Poznámky: Na prenájom je k dispozícii od roku 2020 a obsahuje niektoré digitálne vymoženosti, ako napríklad Wi-Fi pripojenie a satelitné rádio. Ďalší paralelne vyvíjaný model Cessna Citation Hemisphere bol napokon pozastavený.

Cena: 25 miliónov eur

Uvedenie do prevádzky: 2019

Dolet: 4 500 km

Kapacita: 12 cestujúcich

Poznámky: Ide o modernizovanú verziu modelu Legacy 500, ktorý je na trhu s prenájmom od roku 2019. Jeho hlavnými konkurentmi sú Gulfstream G280 a Bombardier Challenger 350.

Cena: 30 miliónov EUR

Uvedenie do prevádzky: 2020

Dolet: 3 700 km

Kapacita: 9 cestujúcich

Poznámky: Inšpirovaný modelom Legacy 450 dokáže prekročiť rýchlosť 800 kilometrov za hodinu, čím šetrí čas a robí z tohto modelu jeden z najrýchlejších vo svojej kategórii. Jeho príchod je naplánovaný na rok 2020.

Cena: 17 miliónov eur

Cena nového obchodného lietadla na dlhé trate

Uvedenie do prevádzky: v roku 2000

Dolet: 11 300 km

Kapacita: 16 cestujúcich

Poznámky: Ide o jedno z najmodernejších diaľkových lietadiel. Nedávno ho nahradil model Global 7500.

Cena: 45 miliónov eur

Uvedenie do prevádzky: 2019

Dolet: 13 000 km

Kapacita: 19 cestujúcich

Poznámky: Konkuruje lietadlu Gulfstream G700, ale jeho výhodou je, že v roku 2019 už bolo vyrobených 30 modelov.

Cena: 65 miliónov eur

Foto: Commons Wikimedia

  • Gulfstream G700

Uvedenie do prevádzky: 2021

Dolet: 13 000 km

Kapacita: 19 cestujúcich

Poznámky: Konkuruje lietadlu Global 7500 a nadväzuje na modely G650 a G650ER. Je to jedno z najväčších súkromných lietadiel na svete.

Cena: 68 miliónov eur

  • Dassault Falcon 6X

Uvedenie do prevádzky: 2022

Dolet: 10 000 km

Kapacita: 16 cestujúcich

Poznámky: Spoločnosť Dassault, predtým známa svojimi vojenskými lietadlami Rafale a stíhačkami, tentoraz predstaví súkromné lietadlo určené pre obchodných cestujúcich. Prvý let je naplánovaný na rok 2021 a uvedenie do prevádzky v roku 2022. Falcon 6X bude schopný dosiahnuť rýchlosť až 1 000 km/h.

Jeho oceňovaná kabína – najširšia a najvyššia na svete – ponúka štandardy priestoru, pohodlia, produktivity a bezpečnosti, ktoré stanovujú nové kritériá v segmente biznis lietadiel na dlhé vzdialenosti.

Generálny riaditeľ spoločnosti Dassault Aviation Eric Trappier o lietadle Falcon 6X.

Cena: 40 miliónov eur

Ceny najnovších komerčných lietadiel na stredné a dlhé trate, ako aj ich súkromných verzií (2018 – 2022)

Ak vás zaujímajú lety na stredné a dlhé vzdialenosti, príjemné čítanie.

Od spoločnosti Airbus

  • Airbus A350-1000

Uvedenie do prevádzky: 2019

Dolet: 14 700 km

Kapacita: 366 cestujúcich

Poznámky: Pôvodne bol vytvorený ako konkurencia pre Boeing 777-300ER, ich výkony sú podobné. Teraz konkuruje Boeingu 777-X.

Cena: 330 miliónov eur

  • Airbus A321neo (neo pre nový motor)

Uvedenie do prevádzky: 2019

Dolet: 9 000 km

Kapacita: 244 cestujúcich

Poznámky: Program neo bol vytvorený s cieľom zlepšiť účinnosť lietadla A320 a umožniť mu znížiť spotrebu paliva o 15 %.

Airbus321, ktorý je často v tieniAirbusu 320, je dopravné lietadlo s väčšou kapacitou a lepším komfortom ako Airbus 320. Jeho priamym konkurentom je Boeing 737 Max. Airbus neustále pracuje na vylepšovaní svojich modelov a čoskoro sa na trhu objaví model A321XLR.

Cena: 117 miliónov eur

Foto: Flickr

Airbus ACJ320neo (ACJ pre Airbus Corporate Jets)

Uvedenie do prevádzky: 2018

Dolet: 11 000 km

Kapacita: 25 cestujúcich

Poznámky: Airbus Corporate Jets je dcérska spoločnosť Airbusu, ktorá predáva osem obchodných lietadiel. ACJ320neo je jedným z najobľúbenejších.

Cena: 85 miliónov EUR

Na výstave Royal International Air Tattoo 2019 Airbus predstavil aj svoj koncept futuristického lietadla. Nazýva sa Bird of Prey a ide o hybridné elektrické lietadlo.

Boeing

  • Boeing 787-10

Uvedenie do prevádzky: 2018

Dolet: 12 000 km

Kapacita: 336 cestujúcich

Poznámky: Tento model, známy aj ako Dreamliner, je najvýkonnejším modelom z rodiny 787.

Cena: 265 miliónov eur

  • Boeing 737 Max 10

Uvedenie do prevádzky: 2018

Dolet: 6 100 km

Kapacita: 230 cestujúcich

Poznámky: Boeing uviedol v roku 2017 na trh generáciu 737 Max s väčšími a účinnejšími motormi ako jeho predchádzajúce modely.

Cena: 123 miliónov eur

Foto: Commons Wikimedia

  • Boeing BBJ Max 7 (BBJ pre Boeing Business Jets)

Uvedenie do prevádzky: 2019

Dolet: 13 000 km

Kapacita: 19 cestujúcich

Poznámky: Ide o model skonštruovaný s cieľom zlepšiť spotrebu paliva o 13 % a hlučnosť o 40 % v porovnaní s pôvodným BBJ, ktorý vychádza z modelu 737. Nemýliť si ho s BBJ 777-X, ktorý je naplánovaný na rok 2020.

Cena: 90 miliónov EUR

Medzinárodní konkurenti

  • Embraer E195-E2

Uvedenie do prevádzky: 2018

Dolet: 4 800 km

Kapacita: 120 cestujúcich

Poznámka: brazílska spoločnosť uviedla na trh svoje prvé modely EJet E-2 v roku 2016.

Cena: 55 miliónov eur

Foto: Wikimedia Commons

  • Comac C919

Uvedenie do prevádzky: 2021

Dolet: 5 000 km

Kapacita: 190 cestujúcich

Poznámky: Ide o dvojmotorové dopravné lietadlo čínskeho výrobcu. Prvý let sa uskutočnil v roku 2017 a uvedenie do prevádzky je naplánované na rok 2021.

Cena: 46 miliónov EUR

  • Irkut MC-21 300

Uvedenie do prevádzky: 2021

Dolet: 6 300 km

Kapacita: 168 cestujúcich

Poznámky: Ide o ďalšie dvojmotorové dopravné lietadlo, tentoraz od ruského výrobcu. Lietadlo je v súčasnosti v procese certifikácie, ale už bolo rezervovaných takmer 300 objednávok.

Cena: 82 miliónov EUR

  • Mitsubishi Space Jet 90

Uvedenie do prevádzky: 2021 – 2022

Dolet: 3 000 km

Kapacita: 78 cestujúcich

Poznámky: Tento nový model lietadla, predtým známy ako MRJ (Mitsubishi Regional Jet), by mal znížiť spotrebu paliva o 20 %. Pôvodne bol ohlásený na rok 2021, nakoniec by mohol byť uvedený do prevádzky v roku 2022.

Cena: 43 miliónov EUR

Aké faktory by som mal zvážiť pred kúpou nového lietadla?

Kúpa nového lietadla je významnou investíciou a na správne rozhodnutie je potrebné analyzovať niekoľko kritérií:

  • Celkový rozpočet: Okrem kúpnej ceny je potrebné zohľadniť náklady na údržbu, poistenie, skladovanie (hangár), palivo a personál (piloti, mechanici). Tieto náklady môžu predstavovať až 10 – 20 % hodnoty lietadla ročne.
  • Plánované použitie: krátke/stredné/dlhé lety? Osobná alebo nákladná doprava? Tieto faktory určujú požadovanú veľkosť, dolet a výkon.
  • Palubná technológia: Moderné navigačné systémy, pripojenie Wi-Fi alebo možnosti šetrné k životnému prostrediu (napríklad motory s nízkou spotrebou paliva) môžu ovplyvniť výber.
  • Budúci ďalší predaj: Niektoré modely si zachovávajú svoju hodnotu lepšie ako iné. Špičkové biznis lietadlá (Gulfstream, Bombardier) sú na trhu s použitými lietadlami často stabilnejšie.

Na posúdenie týchto aspektov sa pred každým nákupom odporúča audit s leteckým expertom, ako je napríklad AEROAFFAIRES.

Aké sú výhody lízingu súkromného lietadla oproti jeho kúpe?

Hoci je kúpa nového lietadla lákavá, lízing zostáva pre mnohých cestujúcich flexibilnou a ekonomickou alternatívou. Tu sú niektoré z výhod:

  • Žiadne fixné náklady: Žiadne náklady na údržbu, personál alebo skladovanie. Cena letu je all-inclusive.
  • Prispôsobivosť: Výber lietadla pre každú misiu (ľahké prúdové lietadlo na krátky let, diaľkové lietadlo na medzikontinentálnu cestu).
  • Prístup k najnovším modelom: Leasingové spoločnosti často obnovujú svoje flotily a ponúkajú lietadlá vybavené najnovšími technológiami.
  • Ekologické riešenie: Niektoré spoločnosti, ako napríklad AEROAFFAIRES, plne kompenzujú emisie CO₂ pri vašich letoch.

Pre spoločnosti alebo jednotlivcov, ktorí cestujú menej ako 100 hodín ročne, je často výhodnejší lízing. Predplatné vzorce (typu „jet card“) vám tiež umožňujú využívať zvýhodnené sadzby.

A nakoniec

Nedávne udalosti mali veľký vplyv na väčšinu leteckých spoločností. Po prvé, environmentálna kríza prinútila výrobcov hľadať spôsoby, ako znížiť spotrebu paliva svojich lietadiel.

Navyše, v reakcii na epidémiu Covid-19 spoločnosť Airbus vrátila do predaja štyri lietadlá A320neo a dve A321neo, pôvodne určené pre Air Asia. Tieto objednávky, podobne ako mnohé iné, boli teraz zrušené, čo pravdepodobne povedie k určitému zníženiu cien.

Nakoniec treba mať na pamäti, že uvedené ceny nezahŕňajú náklady na údržbu, prevádzku a organizáciu posádky súkromných lietadiel, ktoré sú však značné. Nie je zriedkavé, že ročné vedľajšie náklady dosahujú 350 000 EUR nad rámec ceny lietadla. Ak už uvažujete o tom, ako tieto náklady znížiť, môžete skúsiť prenájom alebo zdieľanie vlastníctva súkromného lietadla po jeho kúpe. Prípadne si môžete dať svoje súkromné lietadlo spravovať súkromnej leteckej spoločnosti, ktorá bude s vaším lietadlom lietať, keď ho nebudete používať.

Ak sa chcete dozvedieť viac, pozrite si naše články: Ako kúpiť lietadlo ? kúpiť alebo prenajať súkromné lietadlo, ktoré riešenie by ste si mali vybrať?

Ak uprednostňujete začať prenájmom súkromného lietadla, kontaktujte nás a rezervujte si let.

Kontaktujte AEROAFFAIRES 24 hodín denne, 7 dní v týždni na čísle +33 (0)1 44 09 91 82.

  • Aké sú dodatočné náklady spojené s kúpou nového lietadla?

    Okrem obstarávacej ceny sú tu náklady na údržbu, poistenie, skladovanie (hangár) a palivo, ako aj platy posádky (piloti, palubný personál). Pripočítavajú sa aj administratívne náklady (osvedčenia, dane).

  • Existujú nejaké možnosti financovania kúpy súkromného lietadla?

    Áno, sú možné riešenia ako lízing (prenájom s možnosťou odkúpenia), špecializovaný bankový úver alebo dohody prostredníctvom leteckých správcovských spoločností. Niektorí výrobcovia ponúkajú aj programy financovania.

  • Ako si vybrať medzi novým a použitým lietadlom?

    Nové lietadlá ponúkajú najnovšie technológie a záruku výrobcu, ale stoja viac. Lietadlá z druhej ruky môžu byť ekonomické, ale vyžadujú si prísnu kontrolu (údržba, letové hodiny, história opráv).

  • Aké sú výhody spoluvlastníctva súkromného lietadla?

    Spoluvlastníctvo umožňuje rozdeliť náklady na kúpu a údržbu medzi viacerých vlastníkov. Správcovské spoločnosti často riadia používanie a údržbu, čím optimalizujú výdavky.

  • Môžem si prenajať svoje súkromné lietadlo, keď ho nepoužívam?

    Áno, prostredníctvom programov na správu lietadiel si spoločnosti prenajímajú vaše lietadlá, aby vám generovali príjem. Znižujú sa tým fixné náklady, ale lietadlo je k dispozícii spoločne.

  • Aké kritériá by som mal hľadať v lietadle vhodnom na transkontinentálne lety?

    Uprednostnite dojazd (aspoň 10 000 km), palivovú kapacitu, pohodlie v kabíne (priestor, pretlak) a technológie, ako je napríklad Wi-Fi na palube. Na to sú určené modely na dlhé trate, ako napríklad Bombardier Global 7500 alebo Gulfstream G700.

  • Ako prebieha dodávka nového lietadla?

    Po zadaní objednávky výrobca stanoví lehotu (často niekoľko mesiacov až rokov). Pred odovzdaním sa vykoná záverečná kontrola („zelený let“), po ktorej nasleduje školenie pilotov a majiteľov.

  • Aké sú vplyvy súkromného lietadla na životné prostredie a ako ich možno kompenzovať?

    Emisie CO₂ sú značné, ale existujú programy na kompenzáciu emisií uhlíka (zalesňovanie, obnoviteľné zdroje energie). Niektorí prevádzkovatelia, ako napríklad AEROAFFAIRES, zahŕňajú do svojich služieb 100 % kompenzáciu.

  • Aká je priemerná životnosť nového súkromného lietadla?

    Dobre udržiavané lietadlo môže lietať 25 až 30 rokov. Generálne opravy (ako napríklad kontroly D každých 5-7 rokov) predlžujú jeho životnosť.

  • Dodávajú sa nové lietadlá so zárukou?

    Áno, väčšina výrobcov ponúka záruku na technické poruchy (zvyčajne 2 až 5 rokov) a je možné ju predĺžiť prostredníctvom zmlúv o údržbe.

  • Ako sa vyvíjajú ceny nových lietadiel na trhu?

    Menia sa v závislosti od dopytu, nákladov na materiály (napr. hliník) a technologických inovácií. Krízy (napr. Covid-19) môžu viesť k dočasnému poklesu cien alebo k opätovnému predaju zrušených zariadení.

  • Aké sú dodacie lehoty súkromného lietadla na mieru?

    Táto doba sa pohybuje od 6 mesiacov do niekoľkých rokov v závislosti od modelu a prispôsobenia (luxusný interiér, avionické systémy). Veľmi žiadané lietadlá (napríklad Gulfstream G700) majú niekedy dlhé čakacie listiny.

  • Je možné vyskúšať si lietadlo pred jeho kúpou?

    Áno, predvádzacie lety organizujú výrobcovia alebo predajcovia. Pri špeciálnych príležitostiach sa odporúča technický audit a skúšobný let.

  • Ktoré krajiny sú najlepšie na registráciu súkromného lietadla?

    Niektoré jurisdikcie (Kajmanské ostrovy, Malta, Írsko) ponúkajú daňové alebo administratívne výhody. Výber závisí od spôsobu použitia (súkromné/komerčné) a štátnej príslušnosti vlastníka.

  • Ako zvládate pravidelnú údržbu nového lietadla?

    Odporúčajú sa ročné zmluvy o údržbe („CAMO“) so strediskami schválenými výrobcom. Zahŕňajú plánovaný servis a dostupnosť náhradných dielov.

  • Sú nové lietadlá vybavené modernými bezpečnostnými systémami?

    Áno, najnovšie modely obsahujú technológie ako TCAS (predchádzanie kolíziám), EFB (letové tablety) a systémy riadenia letovej prevádzky (ADS-B).

  • Aký je vplyv medzinárodných predpisov na nové súkromné lietadlá?

    Normy (hluk, emisie) sa vyvíjajú (napr. normy ICAO CAEP). Nové modely ich spĺňajú, čo však môže obmedziť používanie starších lietadiel v určitých oblastiach.

  • Ako si prispôsobiť interiér nového súkromného lietadla?

    Výrobcovia ponúkajú možnosti na mieru (kožené sedadlá, VIP vybavenie, kuchyne atď.). Špecializované spoločnosti vyrábajú návrhy aj po dodaní.

  • Existujú nejaké dotácie na kúpu nového lietadla?

    Niektoré krajiny ponúkajú daňové stimuly (napr. daňové úľavy pre podnikateľskú leteckú dopravu) alebo miestnu pomoc (regionálne letiská). Viac informácií vám poskytnú letecké úrady.

  • Aký je postup pri rýchlom predaji nového lietadla?

    Využitie špecializovaného makléra alebo predajnej platformy urýchľuje transakciu. Hodnota závisí od stavu, nalietaných hodín a dopytu po modeli.