NEZABUDNITE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA LETNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

Ako si môžem kúpiť súkromné lietadlo?

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Rozhodli ste sa pre model súkromného lietadla na predaj a chcete si ho kúpiť? Chcete si kúpiť súkromné lietadlo, ale neviete, ktoré si vybrať? Zaujímajú vás formality, ktoré musia letecké spoločnosti absolvovať pri príprave kúpnych zmlúv?

Potom ste na správnom mieste. Poskytneme vám všetky odpovede a podrobnosti, ktoré potrebujete, aby ste vedeli, ako kúpiť súkromné lietadlo.

Aké lietadlo si kúpiť?

Trh s biznis leteckou dopravou má čo ponúknuť. V skutočnosti existuje množstvo lietadiel, ktoré spĺňajú rôzne potreby: lety na voľný čas, lety na dlhé vzdialenosti, obchodné lety atď. Ak sa rozhodnete kúpiť súkromné lietadlo, budete mať na výber z hľadiska veľkosti, dizajnu, výkonu, technologického vybavenia atď. Je nevyhnutné vopred identifikovať svoje potreby, aby ste si vybrali správne. Preto sme vybrali najlepšie lietadlá na trhu pre vaše konkrétne potreby:

Kupujete lietadlo na voľný čas?

Ak si chcete kúpiť súkromné lietadlo na voľný čas, tu sú hlavné modely, ktoré by ste mali zvážiť:

Pilatus PC-12, vyrobené vo Švajčiarsku, je jednomotorové lietadlo s integrovanou vrtuľou. Je bezpečné a všestranné a poskytuje rovnaké bezpečnostné štandardy ako ostatné turbovrtuľové lietadlá vo svojej kategórii. Pilatus PC-12 môže pristáť na viac ako 2 500 letiskách v Európe, kde by súkromné prúdové alebo komerčné lietadlo nemohlo. Jeho výhodou je ľahký prístup na krátke pristávacie dráhy v Gstaad – Saanen, Lausanne, Arcachon Cap Ferret, Ile d’Yeu alebo Saint-Tropez la Môle.

Špecifikácie:

. cestovná rýchlosť: 464 km/h

. Maximálna vzdialenosť: 2090 km

. Rozmery kabíny: dĺžka 5,16 m – výška 1,47 m – šírka 1,52 m

. Kategória: turbovrtuľové lietadlo – 2 piloti so 6 cestujúcimi

Cena nového lietadla: od 3,36 milióna eur

pilatus pc 12 volant au dessus de monument valley
Foto: Pilatus

Phenom 100 je veľmi ľahké biznis lietadlo, ktoré vyrába brazílsky výrobca Embraer. Jeho prepracovaný, elegantný interiér bol navrhnutý spoločnosťou BMW do posledného detailu. Má dostatok priestoru na batožinu a otvory na kabáty a počítače.

Špecifikácie:

. 720 km/h cestovná rýchlosť

. Maximálna vzdialenosť: 2200 km

. Rozmery kabíny: 3 m dĺžka – 1,37 m výška – 1,40 m šírka

. Kategória: veľmi ľahké lietadlo (LVJ) – 2 piloti so 4/5 cestujúcich

Cena nového lietadla: od 3,581 milióna EUR

Jet privé Phenom 100 à l'arret sur le tarmac de l'aéroport
Foto: Embraer

Kupujete lietadlo na podnikanie?

Na obchodné lety objavte lietadlá s kabínami, ktoré ponúkajú najlepšie pracovné podmienky:

Lietadlo Citation Mustang so svojimi 4 veľmi pohodlnými VIP sedadlami je vynikajúcim pracovným nástrojom. Toto ultraľahké súkromné lietadlo je vhodné pre zákazníkov, ktorí hľadajú praktické a veľmi úsporné riešenie pre svoju leteckú dopravu na krátke vzdialenosti.

Špecifikácie:

cestovná rýchlosť: 630 km/h

. Maximálna vzdialenosť: 2160 km

. Rozmery kabíny: 3 m dĺžka – 1,37 m výška – 1,40 m šírka

. Kategória: veľmi ľahké lietadlo (LVJ) – 2 piloti so 4 cestujúcimi

Cena nového lietadla: 2,94 milióna EUR

Jet privé Citation Mustang en vol
Foto: Cessna Citation

Business jet Citation XLS je ideálny na lety v Európe. Je to stredne veľké lietadlo, ktoré sa aj napriek tomu dokáže dostať na krátke alebo náročné pristávacie dráhy, napríklad v horách alebo pri mori. Môže poňať až desať cestujúcich a má veľmi priestranný nákladný priestor.

Špecifikácie:

cestovná rýchlosť: 805 km/h

. Maximálna vzdialenosť: 3600 km

. Rozmery kabíny: dĺžka 5,79 m – výška 1,65 m – šírka 1,70 m

. Kategória: stredne ťažké súkromné lietadlo – 2 piloti s 10 cestujúcimi

Cena nového lietadla: 13 miliónov EUR

Jet privé Cessna XLS en vol couché de soleil
Foto: Cessna Citation

Kupujete lietadlo, aby ste mohli cestovať v pohodlí?

Rovnako ako generálni riaditelia CAC 40 alebo najväčší futbalisti sa môžete obrátiť na luxusnejšie modely:

Praetor 600 je mimoriadne technologicky vyspelé super-stredné biznis lietadlo. Má značný dolet, vďaka ktorému dokáže bez medzipristátia preletieť takmer 4 500 km a bez problémov zvládnuť let Londýn – New York.

Kľúčové vlastnosti:

. Cestovná rýchlosť: 850 km/h

. Maximálna vzdialenosť: 4 500 km

. Rozmery kabíny: dĺžka 8,20 m – výška 1,83 m – šírka 2,49 m

. Kategória: stredne ťažké súkromné lietadlo – 2 piloti s 12 cestujúcimi

Cena nového lietadla: 30 miliónov eur

 praetor 600 en vol dans les nuages
Foto: Praetor

Kombinácia technických možností a luxusného dizajnu Falcon 6X splní očakávania najnáročnejších zákazníkov. Vďaka motorom Pratt & Whitney Canada PW812D, ktoré ponúkajú bezkonkurenčný výkon, je ideálny na lety na stredné a dlhé vzdialenosti. V neposlednom rade je vybavený teplou a tichou kabínou s moderným štýlom, ktorý je možné stopercentne prispôsobiť.

Vlastnosti:

. Cestovná rýchlosť: 980 km/h

. Maximálna vzdialenosť: 10 186 km

. Rozmery kabíny: dĺžka 12,3 m – výška 1,98 m – šírka 2,58 m

. Kategória: súkromné lietadlo na dlhé trate – 2 piloti so 16 cestujúcimi

Cena nového lietadla: 38 miliónov eur

jet privé Falcon 6X en vol au-dessus de la mer
Foto: Dassault Aviation

Challenger 850 s elegantným dizajnom je poháňaný motormi GECF34-3B1, ktoré mu poskytujú maximálnu rýchlosť 850 km/h. Toto diaľkové lietadlo je cenené pre bezkonkurenčný komfort svojej priestrannej kabíny. Ponúka 16 cestujúcim, ktorí môžu nastúpiť, rôzne priestory: kuchynku, niekoľko toaliet..

Vlastnosti:

. Cestovná rýchlosť: 850 km/h

. Maximálna vzdialenosť: 5000 km

. Rozmery kabíny: dĺžka 14,7 m, výška 1,85 m, šírka 2,49 m

. Kategória: diaľkové prúdové lietadlo – 2 piloti s 13/16 cestujúcimi

Cena nového lietadla: 21 miliónov eur

Jet privé Bombardier en vol au-dessus de la mer et des nuages
Foto: Bombardier

Ako letecké spoločnosti pripravujú zmluvy?

Objednávky lietadiel, ktoré sa každoročne rezervujú, sú výsledkom dlhých a búrlivých rokovaní. Podieľajú sa na nich letecké spoločnosti a výrobcovia súkromných lietadiel a môžu trvať niekoľko rokov. V skutočnosti sa tieto objednávky lietadiel v hodnote miliónov eur začínajú dlho pred ich vystavením na parížskom leteckom veľtrhu. Pokiaľ ide o pôvod týchto zákaziek, existujú dve možnosti: buď pochádzajú z ponuky iniciovanej výrobcami lietadiel, alebo sú výsledkom výberových konaní dopravcov.

  • Ponuky iniciované výrobcami lietadiel

V tomto prípade je oslovenie iniciované samotným výrobcom lietadiel. Výrobcovia lietadiel budú vďaka svojim znalostiam potrieb a umiestnenia leteckých spoločností schopní pravidelne predkladať návrhy.

  • Vyhlásenie verejnej súťaže zo strany dopravcov

Druhou možnosťou je zaslať výrobcom „žiadosť o predloženie ponuky“. Spoločnosť potom vopred definuje plán celej flotily, aby splnila svoje požiadavky z hľadiska množstva a typu lietadiel na niekoľko rokov. V prípade najväčších objednávok niektoré spoločnosti dokonca vypracúvajú plány flotily na nasledujúcich 20 rokov. Do úvahy sa berie množstvo kritérií: flotily a projekty konkurentov, prognóza dopravy, ciele ziskovosti, vývoj cien ropy, rozpočet, ktorý sa má investovať, atď. Aj v prípade, že cieľom je doplniť flotilu o lietadlá, ktoré sú už dobre známe, alebo o nové modely na trhu, postupy nebudú rovnaké. Napríklad v prípade „klasického“ lietadla postačí jednoduchá rámcová zmluva. Na druhej strane, novšie modely si budú vyžadovať dôkladnejšiu technickú, obchodnú a finančnú štúdiu.

Aké sú kritériá na získanie zákazky?

Do hry vstupuje niekoľko kritérií, a to hneď od začiatku kampane. Ústredným prvkom je posúdenie výkonnosti lietadla, ktoré zahŕňa kvalitu motorov a počet výrobcov motorov, ktorí sa podieľajú na vybavení lietadla. To však nie je všetko: vplyv majú aj ďalšie faktory, ako sú náklady na servis a údržbu, dodacie lehoty, dostupnosť lietadiel v balíkoch atď. Väčšina spoločností, ktoré predstavujú vysokú úroveň investícií, si stanovuje určité programy na zníženie nákladov a uzatvára poistenie. Preto niektoré zmluvy môžu mať ľahko takmer 600 strán.

Ako sa rokuje o cenách?

Ako teda prebiehajú rokovania? Hoci niektoré letecké spoločnosti, ako napríklad Ryanair, urobia všetko, čo je v ich silách, aby znížili náklady, výrobca je často víťazom. Objednávka zadaná výrobcovi lietadiel automaticky podlieha vzorcu na zmenu ceny. Táto metóda, známa aj ako „eskalačný vzorec“, spočíva v indexovaní zmien cien podľa rôznych parametrov: ceny práce, surovín, ropy atď. Týmto spôsobom sa uplatňuje klesajúca úspornosť z rozsahu: čím väčšia flotila, tým drahšia objednávka.

Ďalším prvkom, na ktorom letecké spoločnosti zarábajú, sú súvisiace služby. Hlavným účelom týchto služieb je regulačná údržba lietadla na rôznych úrovniach: údržba na odbavovacej ploche, údržba konštrukcie lietadla, motorov, vybavenia a komponentov. Tieto generálne opravy sú časovo rozložené a rozdelené do rôznych kategórií. Od kategórie A pre mesačnú údržbu až po kategóriu D pre údržbu, ktorá sa má vykonávať každé 4/5 rokov, predstavuje tento prvok skutočný zdroj príjmov na amortizáciu zliav výrobcov. Tento sektor, v ktorom pôvodne dominovali výrobcovia motorov, zaznamenáva silný rast a nedávno sa rozšíril aj na výrobcov lietadiel. Očakáva sa, že trh MRO (Maintenance Repair & Overhaul) vzrastie do roku 2025 o 20 %.

Aké vysoké sú zľavy? Akú konečnú cenu zaplatí spoločnosť?

Zľavy sa líšia podľa veľkosti a zloženia objednávky. V závislosti od typu objednaného lietadla, účelu objednávky a veľkosti zákazníka sa zľava môže pohybovať od 40 % do 55 %. V prípade veľmi veľkých objednávok lietadiel, ako je napríklad A380, to predstavuje značnú odchýlku od inzerovanej katalógovej ceny 400 miliónov dolárov. Hoci letecké spoločnosti túto katalógovú cenu platia len veľmi zriedka, slúži ako referenčná cena. Je užitočná napríklad pri výpočte zálohových platieb. Prvé splátky, ktoré dopravca zaplatí pri zadaní objednávky, sú veľmi nízke a postupne sa zvyšujú. Po roku a pol je táto záloha spravidla okolo 25 % a až vo fáze dodania sa platí celý zostatok.

Ako letecké spoločnosti financujú svoje objednávky?

Megaobjednávky lietadiel Airbus A350 a Boeing B787, ktoré zadávajú letecké spoločnosti ako AirFrance KLM, sa môžu zdať nemožné financovať. Veľkí dopravcovia však majú k dispozícii niekoľko strategických pák, ktoré im majú zabrániť bankrotu.

Po prvé, súčasný systém zálohových platieb umožňuje leteckým spoločnostiam rozložiť svoje náklady v čase. Celá cena sa platí v čase dodávky, a nie pri zadaní objednávky. Z krátkodobého hľadiska teda spoločnosť platí veľmi málo a využíva určitú flexibilitu. Ďalším dôležitým prvkom je využívanie lízingu zo strany leteckých spoločností. V prípade leteckého prevádzkovateľa táto stratégia zahŕňa prenájom lietadla inej spoločnosti v priemere na obdobie 6 rokov. Air France financuje týmto spôsobom tretinu svojej flotily.