NEZABUDNITE SI REZERVOVAŤ SVOJE LETY NA LETNÚ SEZÓNU!

Hľadajte lietadlo, mesto alebo informáciu…

Líder v prenájme súkromných jetov na celom svete

2023 trendy v biznis letectve

Prenájom súkromných tryskových lietadiel
od roku 1991

20 000
dostupné zariadenia

45 000
zaručených letov

120 000+
cestujúcich

4,9/5
spokojnosť zákazníka

100%
Kompensácia uhlíka

Od roku 2019 do roku 2022 má sektor obchodnej leteckej dopravy za sebou niekoľko historických rokov. Súkromné letectvo prilákalo počas Covid nových zákazníkov. Údaje pre sektor business aviation v roku 2023 poukazujú na bezprecedentnú úroveň. Po období turbulencií a spomalení aktivity na konci roka 2022 všetci aktéri na trhu business aviation upierajú zrak na trendy v roku 2023. bude rok 2023 pre business aviation rokom vzletu, alebo rokom pokračujúceho rastu? Aký bude výsledok roku 2022 pre tento špecializovaný trh? Aké výzvy čakajú výrobcov lietadiel, letecké spoločnosti a maklérov? AEROAFFAIRES sa obzrie za rokom 2022 a podelí sa o trendy pre biznis letectvo v roku 2023.

Rok 2022 bol pre sektor business aviation netypický:

Rekordný dopyt po súkromných letoch v roku 2022.

Spoločnosť WingX, ktorá sa špecializuje na údaje o leteckej doprave, práve odhalila celosvetové údaje o obchodnej leteckej doprave. Na konci roka 2022 by mal globálny trh s biznis leteckou dopravou vzrásť o 10 %. V Európe sa trhu business aviation darí veľmi dobre. OrganizáciaEBAA (European Business Aviation Association) totiž oznámila nárast o 11,8 % v porovnaní s rokom 2021. V tomto roku bolo v Európe zaznamenaných celkovo 793 152 letov. Napriek týmto dobrým výsledkom zaznamenávajú účastníci odvetvia (leteckí makléri a letecké spoločnosti) spomalenie. Ten sa od októbra 2022 odhaduje na 13,6 %. Toto spomalenie nie je dôvodom na obavy. Je to jav spoločný pre predchádzajúce 3 roky. Nie, súkromné lietadlo nie je mŕtve.

Parížske letisko Le Bourget je na čele zoznamu najdynamickejších letísk v Európe. Podľa portálu EBAA zaznamenalo 24,1 % nárast dopravy. Londýn (Farnborough a Luton) a Švajčiarsko (Ženeva Cointrin a Zürich) tiež patria medzi najrýchlejšie rastúce letiská v roku 2022. A napokon letisko Istanbul-Ataturk je na 10. mieste s nárastom dopravy v roku 2022 o 17,6 %.

Trh s biznis leteckou dopravou sa otriasa v dôsledku „jet bashingu“:

Zatiaľ čo v Európe je leto v plnom prúde, na párty v lete 2022 sa pozval aj „jet bashing“. Polemika okolo používania súkromných lietadiel sa rozhorela bez varovania. Niektorí politici rozdúchali oheň návrhmi na reguláciu, zdanenie alebo dokonca zákaz súkromných lietadiel. Na obranu tohto výrobného nástroja vystúpili hráči z odvetvia obchodnej leteckej dopravy. Bola to dobrá príležitosť vysvetliť výhody tohto typu leteckej dopravy a povedať nie „Flygskam“, hanbe lietania. To bol prípadIsabelle Clerc, generálneho riaditeľa spoločnostiAEROAFFAIRES, ktorého pozvali hlavné médiá. M6, TF1 a BFM jej dali slovo. Dokázala vysvetliť, že je potrebné, aby obchodná letecká doprava naďalej zostala zdrojom produktivity pre tých, ktorí ju využívajú.

Jet bashing spočíva v kritike používania súkromných lietadiel, spravidla z environmentálnych dôvodov. Kritici tvrdia, že nadmerné používanie súkromných lietadiel prispieva k emisiám skleníkových plynov a znečisteniu ovzdušia a že je to obzvlášť nezodpovedné v čase, keď sa obavy o životné prostredie stávajú čoraz dôležitejšími.

Napätý hospodársky a politický kontext, zdroj turbulencií na konci roka 2022:

  • Konflikt na Ukrajine s negatívnymi dôsledkami pre letecký priemysel:

ZničenieAntonova-225, legendárneho ukrajinského strategického dopravného lietadla, viedlo k sérii sankcií voči Rusku.

Od februára 2022 sa počet zákazov preletov znásobil. Na podnet Británie, po ktorej nasledovali USA, Európa a Kanada, sa vzdušný priestor postupne uzavrel pre všetky ruské lietadlá. na oplátku za sankcie im bolo znemožnené lietať nad týmito krajinami a kontinentmi. Rusko rýchlo odpovedalo zákazom preletov nad svojím územím.

Táto otvorená vojna vo vzdušnom priestore sa stáva skutočným problémom pre spoločnosti pôsobiace v oblasti obchodnej leteckej dopravy. Neustále musia prepracovávať svoje letové trasy. Niektoré trasy sa predlžujú, čo vedie k zvýšeniu cien letov súkromným lietadlom.

  • Kolísanie výmenných kurzov nie je pre obchodnú leteckú dopravu priaznivé.

Letecké spoločnosti sú veľmi vystavené výkyvom výmenných kurzov. Majú náklady v cudzích menách a príjmy v miestnych menách. Príkladom sú náklady na palivo, nákup lietadiel a náklady na údržbu. Kolísanie výmenných kurzov má významný vplyv na náklady a marže leteckých spoločností.

V tomto roku 2022 bol výmenný kurz pre letecké spoločnosti nepriaznivý. V dôsledku toho sa im zvýšili prevádzkové náklady, čo znížilo ziskové marže.

  • Mimoriadny nárast cien pohonných hmôt v roku 2022.

Palivo predstavuje približne 30 % prevádzkových nákladov leteckých spoločností. V roku 2022 zaznamenal sektor obchodnej leteckej dopravy prudký nárast ceny parafínu. Podobne ako v prípade komerčnej leteckej dopravy, ani v tomto sektore nebude možné vyhnúť sa vplyvu tohto nárastu na cenu letov súkromných lietadiel.

Odhaduje sa, že do roku 2022 sa cena ropy zvýši o 80 %. Cena barelu ropy vzrástla zo 75 dolárov na 135 dolárov pri jej najvyššej úrovni. K tomu sa pridáva európske embargo na ruské barely, ktoré zvyšuje ceny pohonných hmôt. A tento trend by mohol pokračovať aj v roku 2023.

V roku 2023 čelí obchodná letecká doprava viacerým výzvam:

Získať späť srdcia širokej verejnosti zameraním sa na inovatívne projekty:

Letecký trh, a najmä súkromné letectvo, zasiahli pohoršenie nad lietadlami a hanba za lietanie. V dôsledku toho muselo celé odvetvie ospravedlniť svoje postavenie a získať späť verejnosť, ktorá nie je jeho zákazníckou základňou. Je to nebezpečné cvičenie v štýle, ktoré sa dá dosiahnuť len komunikáciou a príkladom.

Široká verejnosť nie je klientelou obchodného letectva. Má však možnosť prostredníctvom tlaku, ktorý vyvíja, ovplyvniť správanie obchodných a súkromných zákazníkov. Leteckí sprostredkovatelia, ako napríklad AEROAFFAIRES, a letecké spoločnosti si to dobre uvedomujú. Isabelle Clerc generálny riaditeľAEROAFFAIRES nám hovorí, že „vlastniť súkromné lietadlo už nie je vo vzduchu. Sme svedkami nového trendu. Niektorí majitelia sa vzdávajú svojich lietadiel v prospech prenájmu pre väčšiu diskrétnosť

Aby si získali späť širokú verejnosť, hráči v leteckom priemysle nešetria na svojej komunikácii. Takto sa dostávajú do povedomia iniciatívy a záväzky výrobcov lietadiel týkajúce sa znižovania ich uhlíkovej stopy. Celý letecký priemysel zlepšuje svoj imidž investíciami do programov zalesňovania a odkupovania emisií oxidu uhličitého. AEROAFFAIRES je v tejto oblasti priekopníkom a nadviazal silné partnerstvo s EcoTree.

Je tu jeden prospešný aspekt, a tým je urýchlenie inovácií. Objavujú sa lietadlá budúcnosti. Mnohé projekty „zelených lietadiel“, ako napríklad projekt eVtol a 10 ďalších inovatívnych projektov, sú v kurze. Ekologizácia a znižovanie emisií CO2 sú hlavné výzvy, ktorým budú výrobcovia lietadiel čeliť v roku 2023 a neskôr.

Význam urýchlenia využívania SAF v letectve v roku 2023.

SAF (Synthetic Aviation Fuel) je alternatívne palivo. Vyrába sa z obnoviteľných zdrojov, ako sú rastliny, riasy a organický odpad. Vyrába sa premenou biomasy na palivo. To môže zahŕňať kroky, ako je fermentácia, destilácia a katalýza. Jednou z najdôležitejších výhod FAS je, že v porovnaní s tradičnými palivami používanými v letectve výrazne znižuje emisie skleníkových plynov.

Existuje niekoľko dôvodov, prečo je používanie SAF v centre pozornosti. Považuje sa za ideálne riešenie na zníženie vplyvu leteckej dopravy na životné prostredie. Celé odvetvie vkladá svoje nádeje do tejto novej energie. Po prvé, SAF sa môže vyrábať z obnoviteľných zdrojov. To znamená, že neprispieva k emisiám CO² spojeným s ťažbou a rafináciou tradičných palív. Navyše sa FAS považuje za náhradné palivo, ktoré je kompatibilné s existujúcimi motormi. Na jeho používanie teda nie je potrebné investovať do drahých technológií. Výrobcovia lietadiel to oceňujú.

Odhaduje sa, žedo roku 2050 bude 63 % palív na báze SAF. Tento nárast je spôsobený povinnosťami, ktoré leteckej doprave ukladá Európska komisia.

Treba však poznamenať, že výroba FAS ešte nie je natoľko rozvinutá, aby úplne nahradila tradičné palivá. Výrobné náklady sú stále vyššie ako v prípade tradičných palív. Preto je dôležité naďalej investovať do výskumu a vývoja. Cieľom je zvýšiť výrobu FAS a urobiť túto alternatívu dostupnejšou a konkurencieschopnejšou.

Potreba preorientovať sa na ekologické letectvo: zaručiť budúcnosť obchodnej leteckej dopravy.

Používanie súkromných lietadiel na služobné cesty prispieva k emisiám skleníkových plynov a znečisteniu ovzdušia. Spoločnosti a jednotlivci, ktorí využívajú súkromné lietadlá, si tento vplyv čoraz viac uvedomujú. Snažia sa znížiť svoju uhlíkovú stopu používaním ekologickejších lietadiel a obmedzením počtu nepotrebných letov. Preto sa letecký priemysel musí prispôsobiť tejto výzve a ponúkať „zelenú“ leteckú dopravu. Zelená súkromná letecká doprava znamená používanie súkromných lietadiel, ktoré majú menší vplyv na životné prostredie ako tradičné lietadlá. Tento cieľ sa dá dosiahnuť viacerými spôsobmi:

  1. Používanie alternatívnych palív: Používanie alternatívnych palív, ako sú FAS alebo elektrina, môže výrazne znížiť emisie skleníkových plynov.
  2. Zlepšenie palivovej účinnosti: Ekologické lietadlá môžu využívať technológie, ktoré zlepšujú palivovú účinnosť. Patrí medzi ne používanie účinnejších motorov, ľahkých materiálov v konštrukcii lietadla a pokročilých systémov riadenia energie.
  3. Optimalizácia trás: Ekologické lietadlá môžu využívať technológie na optimalizáciu letových trás. To im umožňuje skrátiť čas letu a vzdialenosti.
  4. Optimalizácia letísk: Najvýznamnejšie spoločnosti v letiskovom priemysle, ako napríklad EDEIS AEROPORTS a Vinci AEROPORT, sa snažia podporovať rešpektovanie životného prostredia na letiskách. Infraštruktúra sa prepracúva tak, aby v plnej miere zodpovedala environmentálnym výzvam. Spoločnosť Edeis vytvorila službu GREEN BUILD’ing na rozvoj ekologických letísk.

V roku 2023 sa v EÚ a USA prejavia rozdielne trendy v oblasti obchodnej leteckej dopravy.

Očakáva sa, že biznis zákazníci budú naďalej využívať biznis leteckú dopravu.

Je ťažké s určitosťou predpovedať, kto bude v roku 2023 tvoriť základňu zákazníkov obchodnej leteckej dopravy. Bude to závisieť od mnohých faktorov, napríklad od vývoja globálnej hospodárskej situácie a cestovných obmedzení súvisiacich s pandémiou COVID-19. Môžeme však očakávať, že zákaznícka základňa v oblasti obchodnej leteckej dopravy sa bude naďalej diverzifikovať. Ako sa to stane? Keďže spoločnosti v rôznych odvetviach a rôznej veľkosti objavujú výhody využívania súkromných lietadiel na služobné cesty.

Je pravdepodobné, že veľké spoločnosti budú naďalej využívať súkromné lietadlá na služobné cesty. Šetrí to čas a zvyšuje produktivitu. Aj menšie spoločnosti môžu byť viac naklonené využívaniu súkromných lietadiel. V skutočnosti sa zrýchľuje rozvoj programov pre verných cestujúcich, ako je napríklad Flying Jet CardAEROAFFAIRES. Ďalšie praktiky, ako sú frakčné súkromné lietadlá a zdieľanie súkromných lietadiel, sú čoraz populárnejšie a dostupnejšie. V roku 2023 je jedným z trendov, ktoré sa objavujú v sektore business aviation, pokračujúci dopyt zo strany biznis zákazníkov, ktorí sú presvedčení o výhodách tohto spôsobu mobility.

Návrat zahraničných zákazníkov do Európy.

Mnohé odvetvia vrátane cestovného ruchu, hotelierstva a obchodnej leteckej dopravy dúfajú, že v roku 2023 sa do Európy vráti veľký počet ázijských a amerických zákazníkov.

Po troch rokoch prísnej kovidovej politiky zakazujúcej akékoľvek cestovanie z krajiny je opätovné otvorenie čínskych hraníc vynikajúcou správou pre obchodnú leteckú dopravu. V dôsledku toho by mal tento trh zaznamenať nárast dopytu z týchto oblastí a do nich. Tento údaj treba brať s rezervou vzhľadom na súčasnú situáciu v Číne v súvislosti s Covid. Číňania najviac míňajú na cestovný ruch (255 miliárd USD len v roku 2019), zatiaľ čo Američania 127 miliárd USD.

Hráči v oblasti biznis letectva majú svoje oči pevne upreté na tieto dva kontinenty, čo by mohlo podporiť trh so súkromnými lietadlami. Nasledujúce mesiace budú rozhodujúce pre potvrdenie týchto trendov v sektore business aviation v roku 2023.

Koncentrácia a reštrukturalizácia hráčov na trhu business aviation.

S viac ako 2 000 aktérmi, ktorí slúžia leteckému sektoru, a 449 000 pracovnými miestami (v roku 2021) a vzhľadom na neistý globálny kontext by sa mal v súčasnosti roztrieštený trh súkromnej leteckej dopravy v roku 2023 naďalej meniť. Po vzore prevzatia spoločnosti VistaJet spoločnosťou Air Hamburg v roku 2022 by sa mal počet prevzatí a zoskupení v roku 2023 zvýšiť. Táto koncentrácia hráčov pomôže zabezpečiť ziskovosť niektorých leteckých spoločností. Týmto spôsobom by sa lepšie absorbovali rastúce náklady a optimalizácia nákladov na prevádzku a údržbu lietadiel.

Výrobcovia leteckých spoločností intenzívne pracujú na tom, aby ponúkali stále inovatívnejšie a efektívnejšie lietadlá.

Či už ide o Boeing, Dassault alebo Gulfstream, tieto tri giganty leteckého priemyslu zdvojnásobujú svoju predstavivosť, aby vynikli z davu. To im umožňuje udržať sa v pretekoch o trh súkromných lietadiel v roku 2023. Prispôsobujú sa výzvam zajtrajška a predstavujú :

  • inovatívnejšie
  • efektívnejšie
  • ktoré idú stále ďalej a ďalej
  • pri nižšej spotrebe paliva a nižších emisiách uhlíka.

V roku 2021 sa objavil model Falcon 10X, tesne nasledovaný svojím konkurentom G800 z Gulfstream. V roku 2022 sa do popredia dostal Bombardier s ohlásením modelu Global 8000. Výroba a dodávky súkromných lietadiel sú teda trendom, ktorý by sa mal na trhu biznis letectva potvrdiť v roku 2023. V dôsledku toho sa očakáva, že do flotily lietadiel dostupných pre sektor súkromného letectva pribudne čoraz viac technologických skvostov.

Rastúca prognóza pre americký trh business aviation.

Podľa Meeting Spotlight spoločnosť ACJ (Airbus Coporate Jet) uskutočnila prieskum medzi 100 vedúcimi pracovníkmi v USA o trendoch v oblasti biznis letectva v roku 2023. Tieto spoločnosti majú tržby vyššie ako 500 miliónov USD. Medzi respondentmi boli generálni riaditelia, finanční riaditelia, riaditelia predstavenstiev a vyšší riadiaci pracovníci. Zo štúdie vyplýva, že trhu business aviation by sa malo dariť aj v roku 2023. Až 89 % opýtaných sa totiž domnieva, že v roku 2023 budú opäť využívať služby business aviation. Priznávajú, že od krízy v Covid 19 sa stali „závislými“ od tohto spôsobu mobility, ktorý im v porovnaní s tradičnou komerčnou leteckou dopravou ponúka skutočné zvýšenie produktivity. V Spojených štátoch bude trend dopytu po súkromných letoch jednoznačne priaznivý pre obchodnú leteckú dopravu.

Aké závery môžeme vyvodiť z trendov v oblasti business aviation v roku 2023?

Ako ukazujú všetky tieto trendy, v roku 2023 čaká na sektor biznis letectva mnoho prekvapení. Vzhľadom na napätú geopolitickú situáciu, problematické globálne hospodárstvo a rastúce ceny komodít Európa dúfa v návrat ázijských a amerických zákazníkov, ktorí v roku 2023 zvýšia dopyt po letoch súkromnými lietadlami. Ak má biznis letectvo obnoviť svoj imidž a naďalej zohrávať svoju úlohu v prostredí mobility budúcnosti, má v rukáve nejeden trik. Pre AEROAFFAIRES bude rok 2023 rokom zrýchleného ekologického rastu. Letecká maklérska spoločnosť zintenzívni svoje úsilie systematickým navrhovaním radu ekologickejších lietadiel (turbovrtuľové lietadlá alebo lietadlá využívajúce SAF). A napokon, spoločnosť, ktorá je priekopníkom v oblasti ochrany životného prostredia, bude naďalej zapájať svojich zákazníkov prostredníctvom programu EcoTree a investícií zákazníkov do francúzskych lesov.

Potrebujete si prenajať súkromný let? Náš tím je vám k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni a odpovie na všetky vaše požiadavky. Získajte rýchlo cenovú ponuku pomocou nášho online formulára alebo nás kontaktujte priamo telefonicky na čísle +33 (0)1 44 09 91 82 alebo e-mailom na adrese charter@aeroaffaires.com.