Letectvo je pilierom francúzskeho hospodárstva, a nie bezdôvodne. V posledných rokoch sa letecký priemysel prepracoval k výzvam súčasnosti. V súčasnosti sú udržateľný rozvoj a zmena klímy dve hlavné výzvy, ktorým čelí letectvo. Odhaduje sa, že letecká doprava dnes predstavuje 2 % emisií skleníkových plynov. Letecký priemysel preto zohráva úlohu pri znižovaní emisií CO2. Aké projekty sa realizujú s cieľom čeliť týmto novým výzvam? Aké budú súkromné lietadlá budúcnosti?Objavte 10 najlepších inovatívnych projektov pre súkromné lietadlá budúcnosti.
Elektrické lietadlá:
ALICE od EVIATION
Alice je izraelský projekt elektrického lietadla. Lietadlo má kapacitu približne 9 cestujúcich a je úplne elektrické. Alice nedávno uskutočnil svoj prvý let, 8-minútový let vo výške 3 500 m. Alice je projekt spoločnosti Eviation Aircraft, ktorý otvára svetlú budúcnosť pre elektrické lietadlá a biznis letectvo.
„Tento revolučný krok povedie k inováciám v udržateľnej leteckej doprave a v budúcnosti bude formovať osobnú aj nákladnú dopravu. “ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Aviation Gregory Davis
Viac informácií o projekte nájdete v našom článku na stránke Alice.
Mesto Airbus
Podobne ako projekt AAM (Advanced Aerial Mobility), aj tento projekt spoločnosti Airbus by sa mohol zapísať do histórie našej civilizácie a spôsobu cestovania. Cieľom tohto projektu je lietať počas olympijských hier v roku 2024. Projekt City Airbus od leteckého giganta Airbus je plne elektrické lietadlo, ktoré dokáže prepraviť 4 cestujúcich a dosiahnuť rýchlosť 120 km/h.
Stroj, ktorý bol ohlásený v roku 2015, už má nástupcu s názvom City Airbus NextGen. Jeho ambíciou je vyvíjať čoraz viac elektrických cestovných riešení a získať budúci podiel na trhu elektrického letectva, ktoré čoskoro dosiahne masovú spotrebu.
eVTOL
EVTOL je typ lietadla, ktorého špecifickou vlastnosťou je vertikálny vzlet a pristátie. Tento pojem sa vzťahuje na celú rodinu lietadiel, ktoré sa v súčasnosti vyvíjajú najmä vďaka stránke Airbus a už spomínanému projektu City Airbus. Tieto lietadlá sú určené na život vo svete budúcnosti a fungujú na 100 % elektrický pohon. Tieto lietadlá sú súčasťou AAM alebo pokročilej leteckej mobility.
Pipistrel Velis electro
Ide o prvé certifikované elektrické lietadlo v Európe. Velis electro je dvojmiestne lietadlo určené predovšetkým na výcvik pilotov. Lietadlo Pipistrel Velis Electro sa môže prevádzkovať komerčne a je plne schválené na výcvik pilotov. Spoločnosť plánuje tento rok dodať viac ako 30 exemplárov zákazníkom v siedmich krajinách.
AURA AERO
Táto spoločnosť so sídlom v Toulouse vyrába elektrické regionálne lietadlá pre obchodnú a súkromnú leteckú dopravu, nákladnú leteckú dopravu a komerčnú leteckú dopravu. Cieľom spoločnosti Aura Aero je ponúkať širokú škálu elektrických lietadiel pre všetky aplikácie a neobmedzovať pokrok elektrickej technológie na jeden model lietadla.
Súkromné lietadlá na vodíkový pohon
Za hranicami aero
Beyond aero je prvé lietadlo na vodíkový pohon. Bol to francúzsky prezident Emmanuel Macron, ktorý chcel pre Francúzsko prvé lietadlo na vodíkový pohon. A práve to spoločnosť Beyond aero urobila. Projekt založila Eloa Guillotinová, nadšenkyňa do letectva, ktorá snívala o tom, že sa bude venovať svojej vášni a zároveň bude rešpektovať svoje environmentálne hodnoty.
Airbus a jehoprogram lietadiel ZEROe
Výrobca lietadiel Airbus chce mať do roku 2035 vo vzduchu lietadlá na vodíkový pohon, ktoré budú plne neutrálne z hľadiska emisií CO2.
Odteraz do roku 2025 výrobca lietadiel vytvorí systém, ktorý bude poháňať jeden zo 4 motorov lietadla vodíkom. Podľa výrobcu sa v rámci projektu „definujú špecifikácie vodíkového pohonného systému, bude sa dohliadať na letové skúšky a poskytne sa skúšobná plocha na testovanie vodíkového motora A380 v cestovnej fáze“.
Ostatné 4 motory umiestnené pod krídlami počas fáz testovania vodíkového motora stále normálne fungujú.
Hybridné súkromné lietadlá
Voltaero
Voltaero je spoločnosť, ktorej cieľom je vyvíjať lietadlá budúcnosti. Spoločnosť sa rozhodla navrhnúť model, ktorý sa dá použiť na všeobecné letectvo a všetky druhy činností, ale predovšetkým na osobnú dopravu.
Ich hlavným prototypom je pohon cassio. Ich model ponúka množstvo možností.
- Na krátke vzlety a pristátia 100 % elektrický pohon.
- Ľahký hybridný pohon na krátke vzdialenosti a regionálne lety
- Na stredne dlhé regionálne lety ťažký hybridný pohon
E-Fan X
Projekt E-Fan X je spoločným podnikom 3 známych spoločností: Airbus, Rolls-Royce a Siemens. Cieľom ich projektu je vytvoriť hybridné elektrické osobné lietadlo. Táto spolupráca je spôsobom, ako vyškoliť budúcich inžinierov v konštrukcii elektrických lietadiel a urobiť ich konštrukciu bežnou. Pre týchto priemyselníkov je to skutočná tour de force a najlepší spôsob, ako zabezpečiť, aby sa elektrická energia presadila.
Cessna 337 hybrid skymaster
Cessna 337 skymaster sa bežne nevyrába ako elektrické lietadlo. Spoločnosť Ampaire však na účely vykonávania komerčných letov upravila tento model na hybridné elektrické lietadlo, ktoré pri prvých testoch funguje rovnako dobre ako bežné lietadlo a ktoré sa zaradí do flotily miestnej leteckej spoločnosti. Táto modifikácia nám otvára oči pre možnosť robiť veci inak v prípade tohto typu lietadla a v letectve na krátke vzdialenosti.
Napriek trendu „jet bashing“ má súkromné lietadlo budúcnosť aj v nasledujúcich rokoch. Letecký priemysel opäť dokazuje, že vie kráčať s dobou a znovu sa vynachádzať, aby sa prispôsobil dnešným výzvam a predvídal tie budúce.
V spoločnosti AEROAFFAIRES sme vám k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni vrátane víkendov a sviatkov. Na vašu žiadosť o cenovú ponuku reagujeme rýchlo online alebo telefonicky na čísle +33 1 44 09 91 82, prípadne e-mailom: charter@aeroaffaires.com.